Koniec remontu połowy warszawskiej ekspresówki

Drogowcy zakończyli kluczowy etap przebudowy Trasy AK – drogi ekspresowej biegnącej przez północną część Warszawy.

Publikacja: 15.11.2014 11:56

Koniec remontu połowy warszawskiej ekspresówki

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

W nocy z soboty na niedzielę zaczęło się włączanie do ruchu drugiej części wyremontowanej północnej jezdni trasy. To odcinek pomiędzy ulicami Hłaski a Powązkowską. Sam proces udostępniania tego fragmentu trasy kierowcom jest dość skomplikowany i ma potrwać około trzech dni.

- Przystąpienie do zmiany organizacji ruchu uzależnione jest od zakończenia procedur formalnych – tłumaczy Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przełożenie ruchu samochodów jest procesem podzielonym na kilka etapów –17 października wpuszczono samochody na odcinek od ulicy Hłaski do węzła Modlińska. Obecnie drogowcy przygotowują się do udostępnienia kierowcom pozostałej część od ulicy Hłaski do węzła Powązkowska. Realizacja tej strategicznej dla Warszawy inwestycji rozpoczęła się w lipcu 2013 roku.

Wyremontowana połowa mostu im. Stefana Grota-Roweckiego bardzo się zmieniła: jest znacznie szerzej, pasy ruchu drogi ekspresowej zostały oddzielone od tych przeznaczonych jedynie dla aut poruszających się w ruchu lokalnym. Nowym elementem jest również ścieżka rowerowa wzdłuż całego przebudowywanego odcinka. Na razie jednak udostępniona jest tylko dla ruchu pieszego.

Teraz ruszy kolejny etap prac: drogowcy zaczną przebudowę południowej jezdni trasy AK na odcinku od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. W ramach zaplanowanych prac rozebranych i odbudowanych zostanie 9 mostów, z których na 4 już trwają roboty.

Natomiast remontowanych i przebudowywanych będzie 6 obiektów, w tym kluczowy Most Grota–Roweckiego. Kontynuowane będą również prace remontowe na wiaduktach poprzecznych w ciągu ulic Mickiewicza, Słowackiego, Powązkowska oraz kładka dla pieszych w ciągu ulicy Żelazowskiej.

Na południowej jezdni staną półtunelowe ekrany zabezpieczające przed hałasem. Dokończona zostanie również budowa kładki dla pieszych w rejonie osiedla Potok.

Przebudowa drogi krajowej nr 8 wraz z mostem Grota na odcinku Powązkowska – Modlińska to kontynuacja przebudowy do parametrów drogi ekspresowej S8 całej trasy od ulicy Powązkowskiej do Marek. Obecnie gotowa i udostępniona do ruchu jest Trasa Toruńska od Marek do ulicy Modlińskiej. Planowany termin zakończenia inwestycji to październik 2015 roku.

W nocy z soboty na niedzielę zaczęło się włączanie do ruchu drugiej części wyremontowanej północnej jezdni trasy. To odcinek pomiędzy ulicami Hłaski a Powązkowską. Sam proces udostępniania tego fragmentu trasy kierowcom jest dość skomplikowany i ma potrwać około trzech dni.

- Przystąpienie do zmiany organizacji ruchu uzależnione jest od zakończenia procedur formalnych – tłumaczy Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy