Zainteresowanie potencjalnych wykonawców jest wyjątkowo duże: do przetargów na trzy odcinki trasy napłynęło łącznie przeszło 60 zgłoszeń. Wśród zainteresowanych budową trasy są m.in.: firmy z Polski, Hiszpanii, Czech i Włoch. Przetarg rozpisany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) obejmuje odcinki S8 pomiędzy Nowymi Marzami a granicą województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. Budowę podzielono na trzy odcinki: Nowe Marzy–Dworzysko, Dworzysko–Aleksandrowo oraz Jaroszewo–granica województwa. W sumie to ponad 70 kilometrów. Najdłuższy jest odcinek trzeci, blisko 25-kilometrowy.

Trwa także przetarg na kolejne odcinki S5: Aleksandrowo–Tryszczyn (długość odcinka to 14,7 km) Tryszczyn–Białe Błota (13,5 km), Białe Błota–Szubin (9,7 km) oraz Szubin–Jaroszewo (19,3 km). W rezultacie prowadzone są obecnie postępowania na budowę całej, prawie 130 km drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko- pomorskiego.

Droga krajowa nr 5, biegnąca z południa w kierunku północnym spina cztery aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk. S5 będzie drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, a docelowo z trzema. Inwestycja obejmie m.in. budowę węzłów drogowych, przebudowę istniejących węzłów, budowę obiektów inżynierskich, przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych. Ponadto budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych, budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych i serwisowych oraz urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt).

Wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą weryfikację wniosków, zostaną zaproszeni do drugiego etapu przetargu i złożenia ofert. Postępowanie w trybie przetargu ograniczonego oznacza, że na obecnym etapie złożone zostały wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu.

Trasa S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego ma być gotowa w 2018 roku.