Aktualizacja: 28.11.2014 02:05 Publikacja: 28.11.2014 02:05
PKP PLK będą musiały zmodernizować systemy bezpieczeństwa, których wiele jest z lat 90.
Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski Krzysztof Skłodowski
Rz: Duża część firm drogowych popadła w tarapaty. Infrastruktura kolejowa to dobry biznes.
Paweł Przyżycki : Gdyby to był zły biznes, to pewnie byśmy nie działali na tym rynku. Ale w naszej branży też trwa ożywiona dyskusja dotycząca kryterium ceny w przetargach. Tendencja jest taka, by zamawiający śmielej korzystali z innych kryteriów. Nam czynnik cenowy jednak nie przeszkadza, nawet gdy jest to jedyne kryterium. Ale pod zasadniczym warunkiem: porównujmy ceny porównywalnych produktów. Czyli kryterium cenowe nie może być decydujące, gdy w tym samym przetargu oferowane są systemy różnych klas, charakteryzujące się np. różną usterkowością. A jak wiadomo, z punktu widzenia odbiorcy końcowego – pasażera – najważniejsze jest, aby w finalnym rozrachunku pociągi jeździły bez opóźnień, spowodowanych np. awariami systemów sterowania ruchem. Oczywiście zależy na tym zarówno nam, jaki i naszemu klientowi.
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas