Reklama
Rozwiń
Reklama

Na kolei będzie się dużo działo

Przenosimy umiejętności do Polski – mówi Paweł Przyżycki, dyrektor zarządzający Thalesa w naszym kraju, firmy budującej systemy bezpieczeństwa dla PKP PLK i startującej w przetargach zbrojeniowych.

Publikacja: 28.11.2014 02:05

PKP PLK będą musiały zmodernizować systemy bezpieczeństwa, których wiele jest z lat 90.

PKP PLK będą musiały zmodernizować systemy bezpieczeństwa, których wiele jest z lat 90.

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski Krzysztof Skłodowski

Rz: Duża część firm drogowych popadła w tarapaty. Infrastruktura kolejowa to dobry biznes.

Paweł Przyżycki : Gdyby to był zły biznes, to pewnie byśmy nie działali na tym rynku. Ale w naszej branży też trwa ożywiona dyskusja dotycząca kryterium ceny w przetargach. Tendencja jest taka, by zamawiający śmielej korzystali z innych kryteriów. Nam czynnik cenowy jednak nie przeszkadza, nawet gdy jest to jedyne kryterium. Ale pod zasadniczym warunkiem: porównujmy ceny porównywalnych produktów. Czyli kryterium cenowe nie może być decydujące, gdy w tym samym przetargu oferowane są systemy różnych klas, charakteryzujące się np. różną usterkowością. A jak wiadomo, z punktu widzenia odbiorcy końcowego – pasażera – najważniejsze jest, aby w finalnym rozrachunku pociągi jeździły bez opóźnień, spowodowanych np. awariami systemów sterowania ruchem. Oczywiście zależy na tym zarówno nam, jaki i naszemu klientowi.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama