Firma private equity Integral Corp zapewniła sobie większościowy udział, ANA kupi niecałe 20 proc., bo gdyby chciała więcej, to musiałaby oddać część praw do lądowania (slotów) na lotnisku Haneda w Tokio.
Skymark wszczęła w styczniu postępowanie upadłościowe, ale w tym roku zawarła z Integral umowę za 9 mld jenów (76 mln dolarów) i szukała innych inwestorów, którzy zapewniliby jej dalsze funkcjonowanie.
ANA i instytucje finansowe chciały początkowo przejąć większościowy pakiet w Skymarku, ale sprzeciwiła się temu Integral, więc doszło do obecnego porozumienia. Integral i ANA porozumiały się też w kilku innych sprawach, w tym dotyczącej powrotu Skymarka na giełdę i utrzymania załogi tej linii bez redukcji.
ANA zamierza pomóc taniej linii wspólnymi lotami, dostawami paliwa i zapewnieniem bezpieczeństwa lotów. ANA inwestowała w przeszłości w inne linie low-cost, w Air Do i Solaseed Air. Jej rzecznik Ryosei Nomura stwierdził, że jego firma nie ma na razie niczego do ogłoszenia.