Reklama

Prezes Lufthansy wyciąga rękę do pilotów

Prezes Lufthansy Carsten Spohr chce zakończyć sporu ze związkiem zawodowym pilotów i proponuje mediacje we wszystkich kwestiach spornych.

Aktualizacja: 29.04.2015 19:15 Publikacja: 29.04.2015 18:43

Prezes Lufthansy Carsten Spohr

Prezes Lufthansy Carsten Spohr

Foto: Bloomberg

Związek Cockpit podchodzi jednak do tego z rezerw - twierdzą niemieckie media. - Musimy poczekać, aż Lufthansa przedstawi nam konkretne propozycje - powiedział Markus Wahl, rzecznik związku. Carsten Spohr o mediacji mówił na corocznym walnym zgromadzeniu w Hamburgu i zaproponował, że mogłyby się one rozpocząć już w tym tygodniu.

Strajki pilotów, które odbywają się od kilku miesięcy, okazały się bardzo kosztowne dla Lufthansy. Cały konflikt ciągnie się od zeszłego roku i według mediów w zeszłym roku kosztował linie lotniczą 220 mln euro. Straty za pierwsze miesiące tego roku są jeszcze niepoliczone.

Piloci bronią prawa do przejścia na wcześniejsza emeryturę w wieku 55 lat. Kierownictwo koncernu chce by mogli przejść na emeryturę w wieku 60 lat. Sporne są wciąż kwestie podwyżek dla pilotów. W sumie związki i kierownictwo koncernu spierają się o zapisy w sześciu układach zbiorowych.

Związkowcy krytykują też Carstena Spohra za pomysł wzmocnienia taniej linii Eurowings, należącej do Lufthansy, która ma konkurować z innymi tanimi przewoźnikami. Na ten temat jednak kierownictwo linii nie zamierza dyskutować ze związkami zawodowymi, podkreślając że to decyzja biznesowa a także, że jest to jedyny sposób na skuteczne konkurowanie na trasach europejskich z takimi przewoźnikami jak Ryanair czy Easyjet. Piloci natomiast narzekają na niższe zarobki w taniej linii.

Lufthansa, największa linia lotnicza Niemiec, musi jednak oszczędzać - twierdzi Spohr. Po pierwszym kwartale tego roku sytuacja finansowa koncernu "nie stała się lepsza" - powiedział prezes na walnym zgromadzeniu i zapowiedział oszczędności w wysokości 1,5 mld euro.

Reklama
Reklama

Podczas wystąpienia przed akcjonariuszami Carsten Spohr relacjonował sytuacje w koncernie po katastrofie samolotu Germanwings, który rozbił się we francuskich Alpach 24 marca i zapowiedział wzmocnienie "struktur bezpieczeństwa". Do katastrofy doprowadził drugi pilot, który rozmyślnie rozbił samolot o alpejskie zbocze - wynika z dochodzenia śledczych.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama