Reklama

Wielomilionowa inwestycja na rynku cargo

LS Airport Services, spółka z większościowym udziałem Skarbu Państwa, podpisała z DHL Express Poland umowę na budowę międzynarodowego lotniczego terminala kurierskiego w Polsce. Szacunkowa wartość inwestycji to 65 mln zł.

Publikacja: 02.06.2015 15:00

Wielomilionowa inwestycja na rynku cargo

Foto: Bloomberg

Umowa zawarta pomiędzy LS Airport Services, największym dostawcą usług na rynku cargo w Polsce i globalną firmą logistyczną DHL, dotyczy budowy międzynarodowego lotniczego terminala kurierskiego wraz z całą infrastrukturą. Powierzchnia całkowita obiektu wyniesie blisko 7 tys. mkw., a koszt inwestycji szacowany jest na 65 mln zł.

Planowana współpraca znacząco wpłynie na wzrost wartości aktywów spółki Skarbu Państwa oraz skutkować będzie powstaniem najnowocześniejszej jednostki operacyjnej wśród lotnisk w Polsce z największym wolumenem międzynarodowych przesyłek kurierskich. Umowa została zawarta przy wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu. – Inwestycja LS Airport Services jest dowodem na to, że Skarb Państwa działa jak duża i sprawnie funkcjonująca grupa kapitałowa, szukając synergii pomiędzy spółkami, których jest właścicielem. Budowany terminal z powodzeniem będzie mógł konkurować z wiodącymi portami lotniczymi cargo. Inwestycja jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku lotniczego i logistycznego w Polsce i zwiększy wartość aktywów spółki – mówi Rafał Baniak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa.

Międzynarodowy lotniczy terminal kurierski powstanie w Warszawie, przy ul. Wirażowej, na terenie należącym do LS Airport Services, zlokalizowanym w bezpośrednim sąsiedztwie międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Docelowa wydajność urządzeń sortujących oraz rozmiar powierzchni przeładunkowej są dwa razy większe niż w przypadku drugiej co do wielkości jednostki DHL Express w Regionie Europy Środkowej.

Nowy kompleks umocni pozycję stolicy na rynku cargo lotniczego. W przyszłości możliwe będzie rozszerzenie jego funkcjonalności o obsługę innych krajów, tak jak ma to już miejsce na lotniskach w Gdańsku oraz Katowicach. Inwestycja korzystnie wpłynie na wymianę handlową, ułatwiając pracę polskim importerom oraz eksporterom.

– Zawarta przez LS Airport Services umowa jest krokiem w dywersyfikacji świadczonych usług. Do tej pory rdzeniem naszych działań było oferowanie usług handlingowych, zapewniając naziemną obsługę liniom lotniczym. Dzięki nowej inwestycji poszerzymy obszar naszych działań o możliwość oferowania powierzchni magazynowych, co w znaczny sposób przełoży się na dochody spółki. Budowa lotniczego terminala kurierskiego z pewnością przyciągnie kolejnych inwestorów, co pozwoli na wykorzystanie terenów około lotniskowych, którymi dysponujemy oraz będzie dodatkową szansą na dalszy rozwój – mówi Marcin Opaliński, prezes LS Airport Services.

Reklama
Reklama

Realizacja Projektu wpisuje się w program aktywizacji terenów około lotniskowych należących do spółki LS Airport Services. Na powodzenie przedsięwzięcia, wpłynęły takie czynniki jak: bardzo dobra znajomość specyfiki branży lotniczej, dostępność optymalnej lokalizacji, posiadane przez spółkę nieruchomości oraz finansowe i merytoryczne wsparcie udzielone przez Agencję Rozwoju Przemysłu.

Budowa obiektu przeznaczonego do obsługi międzynarodowych usług lotniczych w Warszawie jest częścią największego programu inwestycyjnego prowadzonego w ostatnich latach przez DHL w Europie. W ramach niego uruchomiono między innymi inwestycje na lotnisku Heathrow w Londynie, hubach przeładunkowych w Lipsku, Bratysławie, Pradze czy Stambule. Inwestycja w Warszawie jest kolejnym kluczowym etapem realizacji programu i największym jak dotąd przedsięwzięciem DHL Express w Europie Środkowej. Największym w wielu aspektach, zarówno pod względem nakładów finansowych, jak i możliwości operacyjnych.

– Z perspektywy 24-letniej obecności DHL w Polsce, budowa największego i najnowocześniejszego do tej pory obiektu DHL Express jest kluczową inwestycją w skali krajowej i europejskiej. Korzystną, dla rozwoju działalności naszej firmy, ale przede wszystkim dającą większe możliwości dla wzrostu wymiany handlowej eksporterom i importerom w kraju. Inwestycja ta, stworzy nowe perspektywy rozwoju współpracy międzynarodowej naszym stałym i przyszłym Klientom, umożliwiając im obecność na ponad 220 rynkach – mówi Tomasz Buraś, prezes DHL Express (Poland).

Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
To będzie zima stulecia. Wysyp połączeń na polskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama