Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki. Najkorzystniejszą ofertę na odcinek od Koszwał (Południowej Obwodnicy Gdańska) do Nowego Dworu Gdańskiego złożył Metrostav, a na odcinek do Kazimierzowa (obwodnicy Elbląga) – Budimex.
Pierwszy z wymienionych będzie kosztował ponad 1 mld 642 mln zł Drugi wyceniono na ponad 1 mld 576 mln zł.
Obecnie, jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, informacja o wyborze została skierowana do wszystkich oferentów i jeśli żaden z nich nie złoży odwołania, a kontrola uprzednia wykaże poprawność postępowania, będzie możliwe podpisanie umowy z wykonawcami i rozpoczęcie prac budowlanych. GDDKiA planuje rozpocząć budowę jeszcze w tym roku i zakończyć w ciągu ok. trzech lat.
GDDKiA zakłada, że dzięki inwestycji nastąpi zdecydowane zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a także skrócenie czasu podróży.
- Płynność ruchu zostanie poprawiona dzięki budowie dwujezdniowej drogi, dwupoziomowych węzłów oraz wyeliminowaniu jednopoziomowych skrzyżowań i zjazdów – mówi rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA, Piotr Michalski. W efekcie ma to spowodować zmniejszenie ilości i ciężkości wypadków drogowych.