Aktualizacja: 09.09.2015 19:03 Publikacja: 09.09.2015 19:03
Foto: 123rf.com
Tylko w tym roku zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) prowadzi prace na 145 mostach. 46 z nich przechodzi gruntowną modernizację, 99 jest remontowanych.
Celem prac jest poprawa stanu technicznego mostów i przystosowanie ich do podwyższonych parametrów linii kolejowych. W ubiegłym roku zakończono tego typu roboty m.in. na mostach kolejowych linii E30 pomiędzy Wrocławiem a Zgorzelcem, w tym na moście w Bolesławcu czy moście granicznym na polsko – niemieckiej granicy państwowej na Nysie Łużyckiej w Zgorzelcu. Oba obiekty zachowały swój historyczny wygląd, ale pociągi jeżdżą przez nie szybciej, a większa nośność mostów umożliwia przewóz większej ilości ładunków. Podobne efekty uzyskano na dolnośląskim odcinku modernizowanej linii E59 z Wrocławia do Poznania, gdzie zmienił się standard kilkunastu mostów, w tym półkilometrowej przeprawy nad Odrą w stolicy Dolnego Śląska, na linii E65 z Warszawy do Gdańska oraz na linii E30 z Rzeszowa do Przemyśla.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas