W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała z wykonawcą umowę na 10-kilometrowy odcinek Radziejowice – Przeszkoda. Kontrakt na wcześniejszy odcinek Przeszkoda - Paszków o długości 11,6 kilometra został podpisany jeszcze w połowie ubiegłego roku ze spółką Intercor, która za swój kawałek dostanie niespełna 437 mln zł.
Trasa od Radziejowic do Paszkowa ma być budowana po śladzie istniejącej drogi, co pewnie doprowadzi w tym miejscu do komunikacyjnego paraliżu. Będzie mieć po dwa pasy w każdą stronę z możliwością rozbudowy o trzeci pas. Powstaną cztery węzły drogowe – Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn, ponadto 21 obiektów inżynierskich oraz 4 Miejsca Obsługi Podróżnych.
Po zakończeniu budowy ekspresówki pomiędzy Radziejowicami a Paszkowem, mazowiecka droga krajowa nr 8 będzie posiadała parametry trasy ekspresowej od granicy z województwem podlaskim do granicy województwem łódzkim. W przetargu na odcinek od Radziejowic do Przeszkody Strabag wygrał nie tylko ceną, ale także skróceniem okresu budowy. Odcinek od Radziejowic do Przeszkody ma być gotowy w 31 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca. Oznacza to, że nową ekspresówką pojedziemy w połowie 2019 roku. Wybudowana trasa zostanie objęta gwarancją na 10 lat.