Reklama

W styczniu więcej pasażerów w pociągach Intercity

O przeszło jedna czwartą wzrosła w styczniu liczba pasażerów w pociągach PKP Intercity.

Publikacja: 12.02.2016 10:13

W styczniu więcej pasażerów w pociągach Intercity

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Jak podała spółka w piątek, w ubiegłym miesiącu z usług przewoźnika skorzystało przeszło 2,6 miliona osób. To wynik o 28 proc. lepszy w porównaniu ze styczniem 2015 roku, tj. pierwszym pełnym miesiącem po wprowadzeniu do rozkładu jazdy pociągów pendolino i skróceniu czasu podróży na najważniejszych trasach. Jest to zarazem najlepszy pod względem frekwencji styczeń dla Intercity od 2012 roku.

Spółka zapowiada, że będzie dalej rozwijać ofertę dla przyciągnięcia większej liczby osób, które obecnie korzystają z innych niż kolej środków transportu. - Widzimy na rynku dalszy potencjał zainteresowania naszą ofertą szczególnie tych grup, dla których pociąg nie jest pierwszym wyborem przy planowaniu podróży – mówi prezes Intercity Jacek Leonkiewicz. W najbliższym czasie przewoźnik ma przedstawić ofertę dla kierowców lub osób podróżujących pomiędzy mniejszymi miastami.

W 2015 roku Intercity przewiozło 31,2 mln klientów. To o 5,6 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej, co daje 22-procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2014 roku. O jedną piątą zwiększyła się liczba połączeń obsługiwanych przez spółkę: do 365 z dotychczasowych 302. Dzięki czterokrotnemu zwiększeniu liczby skomunikowanych ze sobą połączeń łatwiej się teraz przesiąść. Wróciły pociągi na modernizowaną linię Warszawa–Białystok, natomiast pendolino dojeżdża już do Bielska-Białej, Rzeszowa i Gliwic. Trasę pomiędzy Warszawą a Wrocławiem ekspresy pokonują w trzy godziny 28 minut, czas podróży z Warszawy do Krakowa skrócił się do dwóch godzin 15 minut. W godzinę jedziemy pomiędzy Warszawą i Łodzią, przyspieszyły pociągi między Olsztynem a Bydgoszczą oraz Poznaniem a Krakowem.

W najbliższych miesiącach pasażerów do Intercity mają przyciągać nowe pociągi. Jeszcze w grudniu na trasy wyjechały nowoczesne składy typu Flirt. Mają wygodne fotele, indywidualne gniazdka elektryczne, klimatyzację, nowoczesne toalety i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Kursują m.in. na trasach z Warszawy do Bydgoszczy, z Krakowa przez Łódź do Szczecina i z Gdyni do Katowic. Spółka sukcesywnie wprowadza do rozkładu także produkowane przez Pesę pociągi typu Dart.

W styczniu Intercity zaczęło ogłaszać przetargi na modernizację taboru, w którą chce zainwestować blisko 1,8 miliarda złotych. Pierwsza część programu inwestycyjnego obejmuje zmodernizowanie 60 wagonów oraz 7 lokomotyw. Wagony będą wyposażone m. in. w nowe fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Natomiast modernizacja lokomotyw ma zwiększyć ich wydajność oraz poprawić komfort pracy maszynistów. Będą w kabinie mieli do dyspozycji m.in. wygodniejsze fotele, klimatyzację, elektrycznie ogrzewane szyby oraz rolety przeciwsłoneczne.

Reklama
Reklama

W sumie spółka planuje modernizację 400 wagonów i 60 lokomotyw. Realizacja tych planów wymusza na przewoźniku doinwestowanie dla zwiększenia zdolności produkcyjnych spółki zależnej ZUT Remtrak, która zajmuje się naprawami taboru dla przewozów pasażerskich. W przyszłości naprawy taboru Intercity chce prowadzić wyłącznie we własnym zakresie.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama