Kolej wyda miliardy na modernizację linii towarowych

Usprawnienie przejazdu pociągów do portów morskich, poprawa w przewozach towarowych na Śląsku, modernizacja linii węglowych – to priorytety inwestycyjne PKP Polskich Linii Kolejowych (PLK) w nowej perspektywie 2014-2020.

Publikacja: 12.02.2016 17:09

Usprawnienie przejazdu pociągów do portów morskich, poprawa w przewozach towarowych na Śląsku, moder

Usprawnienie przejazdu pociągów do portów morskich, poprawa w przewozach towarowych na Śląsku, modernizacja linii węglowych.

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski Bartek Sadowski

– Nowe inwestycje pozwolą na podniesienie prędkości i przepustowości na szlakach oraz umożliwią rozwój transportu towarów – podała w piątek spółka.

Inwestycje w lepszy dostęp do portu Gdańsk będą kosztować 600 mln zł. Jedna z kluczowych inwestycji, na którą czekali portowcy, jest prawie gotowa - nowy most kolejowy przez Martwą Wisłę. Dzięki niemu liczba dojeżdżających do portu pociągów zwiększy się sześciokrotnie, pociągi będą jeździć szybciej, będą mogły wieźć cięższe ładunki. Koszt realizacji zadań związanych z poprawą dostępu do portu Szczecin-Świnoujście sięgnie 640 mln zł. Na poprawę dostępu do portu Gdynia PLK planują przeznaczyć najwięcej - 850 mln zł.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy