Grupa Aéroports de Paris, zarządzająca lotniskami Charles de Gaulle w Roissy i Orly poinformowała o znacznym spadku obrotów na pasażera swych butików na skutek zmniejszenia liczby gości z Azji od czasu zamachów w Paryżu w listopadzie 2015. Spadek ten wyniósł 5,3 proc. na pasażera, do 18,8 mln euro, w sklepach dla przylatujących i nawet o 6,9 proc. w sklepach wolnocłowych dla odlatujących.

Na 10 dni przez złożeniem ofert prywatyzacyjnych ADP zapowiedziała rezygnację ze starania się o 60 proc. udziałów w lotnisku w Nicei, przewidzianym do prywatyzacji, podobnie jak lotniska w Lyonie.

ADP przewiduje jednak poprawę działalności handlowej w II kwartale. W ciągu 3 pierwszych miesięcy liczba podróżnych w Roissy i Orly zwiększyła się o 1,9 proc. głównie dzięki Ameryce Płn. i Bliskiemu Wschodowi, boi z Azji-Pacyfiku zmalała o 6,4 proc. Zdaniem firmy doradczej w zakresie usług finansowych Kepler Cheuvreux, przewidywania ADP z lutego wzrostu ruchu podróżnych w 2016 r. o 2,3 proc. po 3 proc. w 2015 r. stają się coraz trudniejsze do osiągnięcia.

Obroty ADP poprawiły się o 1,8 proc do 683 mln euro na skutek rozwoju działalności międzynarodowej. W Wietnamie zaczęła w marcu rozmowy na zasadzie wyłączności ws. kupna 20 proc. w Airports Corporation of Vietnam. Dyrektor finansowy Edward Arkwright wymienił Filipiny, gdzie rząd zamierza ogłosić do czerwca przetarg na 8 projektów infrastruktury, głównie dotyczące lotnisk, za 2,4 mld euro. ADP interesuje się też Dżiddą, po ogłoszeniu w styczniu przez rząd w Rijadzie o udostępnieniu prywatyzacji lotnisk saudyjskich dla inwestorów zagranicznych.

W końcu stycznia ADP i grupa Bouygues podpisały protokół umowy o rozbudowie lotniska w Teheranie, co pozwoliło im prowadzić wyłączne negocjacje w tej sprawie.