W ciągu trzech lat Koleje Małopolskie wyprą Przewozy Regionalne

W ciągu trzech lat spółka samorządowa Koleje Małopolskie przejmie od Przewozów Regionalnych obsługę wszystkich połączeń kolejowych w województwie – poinformował marszałek Jacek Krupa. Przewoźnik obecnie obsługuje dwie linie, do końca roku przybędzie kolejna.

Publikacja: 10.05.2016 17:19

PAP

„Małopolska stawia na Szybką Kolej Aglomeracyjną: uruchamiamy kolejne linie, kupujemy nowoczesny tabor. W perspektywie 3 lat jesteśmy w stanie przejąć całkowicie obsługę pasażerską na terenie województwa małopolskiego i stać się jedynym przewoźnikiem. Wtedy Przewozy Regionalne nie będą potrzebne, a pracownicy przejdą do nas, bo takie jest założenie" - powiedział Krupa, który w środę uczestniczył w powitaniu 3-milionowego pasażera Kolei Małopolskich.

Jak przypomniał, spółka samorządowa, która wozi pasażerów od grudnia 2014 r. obsługuje obecnie dwie linie: Wieliczka - Kraków - Balice Port Lotniczy oraz Kraków – Miechów – Sędziszów (woj. świętokrzyskie). W połowie grudnia tego roku pociągi KM zaczną jeździć na trasie Kraków – Tarnów, która w przyszłości – po zakończeniu remontu linii kolejowej E30 – zostanie przedłużona do Trzebini.

Według prezesa KM Ryszarda Rębilasa nowoczesne pociągi zamówione przez województwo w nowosądeckim Newagu będą kursować na tej trasie co 30 minut w godzinach szczytu i co godzinę poza szczytem. Składy pośpieszne pokonają odległość między Krakowem i Tarnowem w 40 minut, a pociągi zatrzymujące się na wszystkich stacjach i przystankach – ok. 58 minut.

„Z miesiąca na miesiąc przybywa nam pasażerów, dlatego, że jeździmy punktualnie, w komfortowych warunkach, nowoczesnymi pociągami" - zaznaczył marszałek Krupa. Według niego do końca roku spółka samorządowa powinna przewieźć ponad 5,5 mln pasażerów.

Zapowiedział on, że oprócz 12 zamówionych niedawno pociągów Impuls z Newagu, władze województwa planują kupić kolejnych kilkanaście pojazdów w przyszłym roku, co pozwoli już obsłużyć w całości województwo.

W tym roku samorząd województwa przeznaczył 93 mln zł na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich. Większość tej dotacji otrzyma spółka Przewozy Regionalne. Dla Kolei Małopolskich przypadnie 13 mln zł.

„Małopolska stawia na Szybką Kolej Aglomeracyjną: uruchamiamy kolejne linie, kupujemy nowoczesny tabor. W perspektywie 3 lat jesteśmy w stanie przejąć całkowicie obsługę pasażerską na terenie województwa małopolskiego i stać się jedynym przewoźnikiem. Wtedy Przewozy Regionalne nie będą potrzebne, a pracownicy przejdą do nas, bo takie jest założenie" - powiedział Krupa, który w środę uczestniczył w powitaniu 3-milionowego pasażera Kolei Małopolskich.

Jak przypomniał, spółka samorządowa, która wozi pasażerów od grudnia 2014 r. obsługuje obecnie dwie linie: Wieliczka - Kraków - Balice Port Lotniczy oraz Kraków – Miechów – Sędziszów (woj. świętokrzyskie). W połowie grudnia tego roku pociągi KM zaczną jeździć na trasie Kraków – Tarnów, która w przyszłości – po zakończeniu remontu linii kolejowej E30 – zostanie przedłużona do Trzebini.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach