Np. w Hamburgu, gdzie wcześniej produkowano A380 powstanie czwarta linia montażowa samolotów wąskokadłubowych A320 — poinformował na dorocznym spotkaniu z prasą w Hamburgu z okazji Dni Innowacji.
Airbus stara się wszelkimi sposobami zmniejszyć koszty produkcji A380, aby utrzymać osiągniętą niedawno równowagę finansową tego programu, bo sprzedaż tego największego samolotu maleje.
Dostawy planowo
Williams powtórzył, że Airbus planuje dostawę w tym roku 650 samolotów mimo wolnego startu z najnowszymi modelami A320neo i A350. — Wierzymy, że utrzyma się wzrost rynku transportu lotniczego. Przewidujemy dostawę 650 samolotów — dodał. To liczba zgodna z prognozami mimo opóźnień z A320neo i problemów z łańcuchem dostaw elementów do A350. Plan dostarczenia ponad 50 A350 i zwiększania produkcji rodziny A320 do 60 sztuk co miesiąc do połowy 2019 r. jest dużym wyzwaniem — przyznał Williams.
Airbus planuje podobną jak w 2015 r. dostawę superjumbo, czyli ok. 27 sztuk, natomiast 20 proc. łącznej puli wydanych A320 będą stanowić A320neo — dodał jeden z rzeczników
Do końca kwietnia firma z Tuluzy dostarczyła 177 samolotów wobec 196 rok temu, gdy wydalą klientom 665 maszyn.