Wykonawca budowy – firma Strabag ukończyła przedsięwzięcie na cztery miesiące przed planowanym terminem.

Wykonawcy udało się wykorzystać dla przyspieszenia robót sprzyjające warunki pogodowe. W rezultacie inwestycja została ukończona przed zimą. Obwodnica zmniejszy korki na drogach dojazdowych do Kartuz od strony Wejherowa i Gdańska. Do wykonania pozostały jeszcze drobne prace wykończeniowe, zagospodarowanie terenu przy przepompowni wód deszczowych oraz uruchomienie instalacji oświetleniowej. Całość przedsięwzięcia objęła budowę i przebudowę przeszło dwóch kilometrów dróg.

- Inwestycje drogowe na Żuławach i Kaszubach należą do bardzo wymagających. Są skomplikowane ze względu na warunki geologiczne, ale też wymagają pogodzenia zadań budowlanych z zachowaniem walorów krajobrazowych terenu – powiedział Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabaga.

Spółka ma w tym doświadczenie. Zakończyła niedawno budowę mostu na Nogacie w Malborku. Rozbudowywała nabrzeża portowe w Gdyni i terminale w Gdańsku, budowała obwodnicę Pruszcza Gdańskiego i właśnie podpisała kolejny kontrakt na realizację drogi wojewódzkiej nr 226 Pruszcz Gdański - Przejazdowo. Niemal równocześnie do obwodnicy Kartuz, Strabag buduje obwodnicę Kościerzyny.

W ramach kontraktu na obwodnice Kartuz przebudowano 1,3-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 224 od Grzybna do skrzyżowania z ulicą 3-go Maja. Powstał także nowy odcinek jezdni o długości 1,1 km od skrzyżowania ulic Węglowej i 3-go Maja do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 211 (ul. Gdańska). W ramach projektu powstały dwa ronda: jedno przy ulicy Gdańskiej z trzema zjazdami oraz drugie przy ulicy 3 Maja z czterema zjazdami. Strabag wybudował także chodniki, ścieżki rowerowe oraz przepusty z przejściami dla małych zwierząt.