Samolot przebywał w powietrzu 2 godziny 27 minut nad największym miastem Kanady, uruchamiano wszystkie systemy, które działały zgodnie z przewidywaniami.

Program był kilkakrotnie opóźniany, niektórzy inwestorzy i analitycy zwątpili już, czy Bombardierowi uda się zorganizować pierwszy lot przed końcem roku, mimo zapewnień samej grupy.

Global 7000 ma wejść do eksploatacji w II półroczu 2018, z dwuletnim opóźnieniem wobec pierwotnego planu. Ma konkurować z 650ER Gulfstreama, filii General Dynamics, i z Falconem Bx Dassault Aviation. Ta dwusilnikowa maszyna ma zasięg 13 705 km, może zatem przelecieć bez lądowania np. z Londynu do Singapuru albo z Nowego Jorku do Dubaju z prędkością 0,85 Macha (ok. 1040 km/h) i z 8 pasażerami na pokładzie.

Dyrektor generalny Bombardiera, Alain Bellemare oświadczył niedawno, że producent dysponuje solidnym portfelem zamówień na ten samolot, ale nie ujawnił żadnych danych liczbowych.