Z okazji Super Bowl, finału rozgrywek futbolu amerykańskiego, będącego nie tylko wydarzeniem sportowym ale i gigantycznym wydarzeniem marketingowym, na amerykański rynek weszła limitowana edycja specjalnych chipsów. W samej przekąsce nie ma niczego niezwykłego, za to opakowanie jest niezwykłe. Frito Lay (znana w Polsce choćby z marki Lays) zapakowała swoje Totsitos w paczkę z wbudowanym sensorem wykrywającym poziom alkoholu w oddechu.
Jeżeli paczka chipsów wykryje poziom alkoholu przekraczający bezpieczną wartość dla kierowcy, czarne opakowanie wyświetli czerwoną kierownice i napis „Don't drink and drive". Przy okazji, jeżeli chipsy wykryją smartfon, to wezwą również Ubera (dodatkowo oferują 10 dolarów zniżki w dniu Super Bowl)). Akcja marki Totsitos jest przeprowadzana wspólnie z Uberem i organizacją Mothers Against Drunk Driving (Matki przeciwko prowadzeniu po alkoholu).
Specjalne opakowania chipsów to limitowana edycja, która nie będzie dostępna w sklepach (jednak zniżka na Ubera będzie również w normalnie dostępnych paczkach chipsów). Celem akcji jest, jak deklaruje właściciel marki, zmniejszenie liczby aut na drogach w czasie Super Bowl o 25 tysięcy.
- Czy oglądasz wielki mecz u przyjaciela, czy w lokalnym barze, bezpieczny powrót do domu jest o kilka łatwych kroków – powiedziała w komunikacie prasowym Jennifer Saenz, szef Marketingu Frito Lay.
Twarzą kampanii reklamowej jest Delanie Walker, gracz Tennesee Titans, którego ciotka zginęła w wypadku spowodowanym przez pijanego kierowcę po Super Bowl w 2013 roku.