Małe Warszawskie Spotkania Teatralne 2011 po półmetku

Małe Warszawskie Spotkania Teatralne dorastają. W pierwszym tygodniu festiwalu dały blok spektakli dla małych i bardzo małych widzów, teraz proponują przedstawienia także dla bardziej wyrobionej młodej publiczności.

Publikacja: 08.04.2011 23:16

„Alicja...” z Rzeszowa. fot. ryszard kocaj

„Alicja...” z Rzeszowa. fot. ryszard kocaj

Foto: __Archiwum__

Nowe odczytanie rymowanej klasyki przywiózł np. bydgoski Teatr Polski. Reżyser Łukasz Gajdzis przedstawił tytułowego szelmę i krętacza Lisa Witalisa jako współczesnego idola. W tle dał efektowne musicalowe układy, m.in. z elementami hip-hopu i breakdance'u.

Dość nieoczekiwaną rockową oprawę znajdziemy też na koncercie łódzkiego Teatru Pinokio. Kompozytor Piotr Klimek oraz autor tekstów Konrad Dworakowski zestawili swoje utwory ze spektakli: „Pinokio", „Pippi Pończoszanka", „Czarnoksiężnik Oz" czy „Ach, jak cudowna jest Panama". Ciekawe, jak ostre brzmienia wytrzyma kameralny Baj.

Niespodzianki, choć innego rodzaju, czekają również na widzów przedstawienia „Alicja..." rzeszowskiej Maski. Reżyser i adaptator Jacek Malinowski rozgrywa na scenie wciągającą plastycznie partię.

Bohaterkę Lewisa Carrolla prowadzi przez lustro do świata snu i ukrytej w nim krainy do złudzenia przypominającej wielką szachownicę. Absurdalna gra, w którą zaangażowani są wszyscy mieszkańcy, toczy się o dużą stawkę – koronę.

W co zagrają inni uczestnicy festiwalu, zdradza strona www.malewarszawskie.org.

Brzechwa 2. Szelmostwa Lisa Witalisa, Teatr Powszechny, ul. Zamoyskiego 20, bilety: 25 zł, rezerwacje: tel. 818 00 01, piątek (8.04), godz. 16 i 19; Piosenki do grania na nosie, Teatr Baj, ul. Jagiellońska 28, bilety: 25 zł, rezerwacje: tel. 619 80 77, sobota (9.04), godz. 17; Alicja po drugiej stronie lustra, Teatr Na Woli, ul. Kasprzaka 22, bilety: 25 zł, rezerwacje: tel. 632 24 78, czwartek (11.04), godz. 11 i 17

 

Nowe odczytanie rymowanej klasyki przywiózł np. bydgoski Teatr Polski. Reżyser Łukasz Gajdzis przedstawił tytułowego szelmę i krętacza Lisa Witalisa jako współczesnego idola. W tle dał efektowne musicalowe układy, m.in. z elementami hip-hopu i breakdance'u.

Dość nieoczekiwaną rockową oprawę znajdziemy też na koncercie łódzkiego Teatru Pinokio. Kompozytor Piotr Klimek oraz autor tekstów Konrad Dworakowski zestawili swoje utwory ze spektakli: „Pinokio", „Pippi Pończoszanka", „Czarnoksiężnik Oz" czy „Ach, jak cudowna jest Panama". Ciekawe, jak ostre brzmienia wytrzyma kameralny Baj.

Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły