Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 02.08.2020 17:21 Publikacja: 02.08.2020 21:00
Ausrine Stundyte (Elektra) i Asmik Grigorian (Chrysostemis)
Foto: Mat. Pras.
Korespondencja z Salzburga
Tak jak po wulkanicznej eksplozji pochłonięta przez morze została mityczna Atlantyda, tak Krzysztof Warlikowski wraz ze scenografką Małgorzatą Szczęśniak w inscenizacji opery Richarda Straussa symbolicznie zatopili świat wojen, w tym rodzinnych, z towarzyszącymi im porachunkami i zemstą. Aby wszystko było tak jak w antycznej historii, uruchomił też z Wiedeńskimi Filharmonikami pod perfekcyjną dyrekcją Franza Welsera-Mösta wulkaniczne emocje. Eksplodują w finale, opisywane w libretcie również jako wojna żywiołów: wody i ognia, który przybiera kolor krwi.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
„Rohtko” Łukasza Twarkowskiego, pokazywany cztery razy w Barbican Theatre w Londynie pod szyldem UK/PL Season 25...
26 i 29 września 2025 Teatr Capitol stał się miejscem wyjątkowego wydarzenia artystycznego – światowej prapremie...
Arcydzieło światowej literatury pióra Jana Potockiego, do którego sławy w XX wieku przyczyniła się ekranizacja H...
Każda rodzina kryje sekrety, które potrafią wywrócić życie do góry nogami! Przeżyj sentymentalną podróż z Olafem...
O ponadczasowości talentu Moliera zaświadcza błyskotliwie uwspółcześniony „Tartuffe” zrealizowany dla Teatru Tel...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas