W nowym profilu CNN będzie zdecydowanie mniej bezpośrednich korespondencji ze świata. Niezwykle kosztowne jest utrzymywanie armii korespondentów i współpracowników więc ograniczenie ich liczby wpłynie pozytywnie na finanse koncernu Time Warner. Informacje na temat planowanych zmian profilu CNN potwierdził kilka dni temu Jeff Zucker, szef stacji. Magazyn ukazujący się w sieci "Capital New Yor" twierdzi ,powołując się na byłego szefa Time Warner, Jeffa Bewkesa, że na nawet w czasie największej oglądalności programy informacyjne mogą ustąpić miejsca serialom czy filmom dokumentalnym.

CNN straciła w ostatnich latach sporo widzów na rzecz telewizji MSNBC oraz kanału Fox, także w najbardziej pożądanej grupie celowej jaka są widzowie pomiędzy 25 a 54 rokiem życia. Stąd bierze się konieczność zmian profilu stacji.

Stacja  założona w 1980 roku przez Teda Turnera  była pierwszym kanałem telewizyjnym nadającym programy informacyjne przez cała dobę.  Światowy rozgłos  zdobyła dzięki relacjom z I wojny w Zatoce Perskiej. Dzięki sieci dziennikarzy w Iraku i korespondentom towarzyszącym amerykańskim żołnierzom CNN jako jedyna telewizja miała unikatowe zdjęcia z pola walki w Zatoce Perskiej.