"Ombia - 1001 Nacht" - tak nazywa się nowe mydło marki Ombia, które skusić miało nabywców obietnicą przeżyć podobnych do opowieści Szeherezady z Księgi Tysiąca i Jednej Nocy. Nic z tego nie będzie, gdyż Aldi wycofało mydło ze swych sklepów.
- Bardzo nam przykro, że doszło do irytacji. Nie mieliśmy zamiaru nikogo obrażać - taką informację zamieścił koncern Aldi na swym Facebooku. Wcześniej w mediach społecznościowych zawrzało od oburzenia muzułmanów. Wielu nie mogło sobie wyobrazić, że mydło z wizerunkiem meczetu może znaleźć się w pobliżu sedesu, nie mówiąc już o tym,że może spoczywać na bidecie.
Meczet z jego minaretami to w końcu symbol nie tylko religii ale i źródło dumy wyznawców islamu. W mediach społecznościowych nie zabrakło także pytań, jaka byłaby reakcja chrześcijan, gdyby w sklepach Aldi pojawiło się mydło z wizerunkiem kościoła chrześcijańskiego. Nikt nie miał wątpliwości, że nie byłoby świętego oburzenia.
Problem w tym, że przynajmniej Aldi nie wpadł na pomysł umieszczenia na kostce mydła wizerunku słynnej katedry w Kolonii, na przykład.