Akcja w sieci: „Nie ma klikania na tego drania”

Użytkownicy portalu Facebook organizują bojkot publikacji o kontrowersyjnym pośle Platformy Januszu Palikocie

Publikacja: 28.07.2010 02:08

Janusz Palikot

Janusz Palikot

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

„Nie klikajmy, nie wchodźmy na żadne strony, na których pojawia się człowiek o nazwisku, które już dziś jest synonimem obraźliwej ksywy czy też intymnej części męskiego ciała” – agitują internauci na portalu społecznościowym Facebook.

W ciągu kilku dni do akcji „Nie ma klikania na tego drania” dołączyło ponad 250 osób.

– Akcja jest specyficzna, bo ma na celu dotknąć w konkretny sposób media piszące o Palikocie – mówi „Rz” Samuel Pereira, organizator akcji. Tłumaczy, że jeśli uda się wyrobić u internautów nawyk nieklikania w jakiekolwiek publikacje o wiceszefie Klubu PO, portalom nie będzie się opłacało nagłaśnianie jego działalności.

To kolejna akcja internautów wymierzona w kontrowersyjnego parlamentarzystę. Do innej, również organizowanej na Facebooku pod hasłem „Palikot jest obciachowy”, dołączyło już ponad tysiąc osób. Internauci zorganizowali je po wypowiedziach Palikota, w których poseł, mówiąc o katastrofie smoleńskiej, oskarżył Lecha Kaczyńskiego, że „ma krew na rękach”.

– Po tragedii smoleńskiej Palikot okazał się jeszcze bardziej prostacki niż przed 10 kwietnia. Według mnie już dawno granice dobrego smaku zostały przekroczone i trzeba zacząć głośno mówić: „Nie!” – twierdzi Pereira.

Ale zdaniem dr. Jakuba Nowaka z UMCS, specjalisty ds. nowych mediów, taka akcja nie ma szans powodzenia. – Nie widzę możliwości, by w ten sposób odzwyczaić ludzi od czytania informacji o Palikocie. Zainteresowani polityką i tak będą klikać i czytać – uważa. – Taka akcja to bardziej sposób zamanifestowania swojego sprzeciwu wobec sposobu uprawiania polityki przez Janusza Palikota.

„Nie klikajmy, nie wchodźmy na żadne strony, na których pojawia się człowiek o nazwisku, które już dziś jest synonimem obraźliwej ksywy czy też intymnej części męskiego ciała” – agitują internauci na portalu społecznościowym Facebook.

W ciągu kilku dni do akcji „Nie ma klikania na tego drania” dołączyło ponad 250 osób.

Społeczeństwo
Mgły i przymrozki nie odpuszczą. Gdzie będzie najgorzej? Prognoza pogody IMGW
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Społeczeństwo
Niepodległą świętujemy na Cytadeli
Społeczeństwo
Badanie: Polacy są przerażeni wojną i zmęczeni pomocą uchodźcom
Społeczeństwo
Kłopoty Marszu Niepodległości. Prokuratura zawiadamia warszawski ratusz
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Społeczeństwo
Badanie: Polacy najbardziej boją się wojny we własnym kraju
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni