Zakupy w sieci prowokują młodych do beztroskiego wydawania pieniędzy.
Pokazuje to międzynarodowy raport "Norton Online Family" przygotowany dla firmy komputerowej. Powstał na podstawie badań przeprowadzonych w 24 krajach. W każdym z nich przebadano po 800 osób: dzieci, rodziców i nauczycieli.
W piątek zostały przedstawione wyniki dotyczące Polski. Aż 53 proc. rodziców twierdzi, że dzieci bez zezwolenia używają ich konta do robienia zakupów online. A 23 proc. młodych (w wieku siedmiu – 18 lat) przyznało, że czasami używa kart kredytowych bez wiedzy dorosłych, by kupić w sieci np. muzykę czy gry wideo. Eksperci przestrzegają, że przy tym młodzież w Internecie nieostrożnie zostawia osobiste dane.
Psycholog Dorota Zawadzka zwraca jednak uwagę, że często to dorośli prowokują takie sytuacje. – Bo proszą dzieci o pomoc w korzystaniu z konta – mówi.
– Pomagam, więc znam login i hasło do rachunku rodziców – potwierdza "Rz" Kasia, gimnazjalistka z Warszawy.