Mothercare: Kontrowersyjne zdjęcia promujące zabawki imitujące sprzęt do sprzątania

Brytyjska sieć sklepów dziecięcych Mothercare znalazła się w ogniu krytyki, po tym jak postanowiła promować linię swoich najnowszych zabawek imitujących sprzęt do sprzątania zdjęciami dziewczynek, których stroje nawiązują do stylu ubierania się gospodyń domowych w latach 50-tych.

Aktualizacja: 12.07.2017 05:42 Publikacja: 12.07.2017 05:22

Mothercare: Kontrowersyjne zdjęcia promujące zabawki imitujące sprzęt do sprzątania

Foto: mothercare.com

Wałki we włosach, sukienka w grochy i wózek ze środkami do sprzątania popychany przed sobą - tak wygląda jedna z małych modelek reklamujących nową zabawkę oferowaną przez Mothercare. Inna mała modelka - również stylizowana na gospodynię domową z lat 50-tych - reklamuje odkurzacz zabawkę, który - jak pisze firma - pozwala "wprowadzić dzieci w prawdziwe życie".

Sieć Mothercare, proszona o komentarz przez CNN oświadczyła, że oferuje "szeroką gamę zabawek, które są skierowane do ludzi o różnych gustach i dzieci o różnych zainteresowaniach". "Przedstawiamy zarówno chłopców, jak i dziewczynki bawiących się różnymi zabawkami" - zapewnia "Mothercare".

Z kolei mówiąc o zabawkach z serii "Zabawa w dom" ("Playing House") Mothercare podkreśla, że w ramach tej serii również przedstawia "zarówno chłopców, jak i dziewczynki, bawiących się różnymi zabawkami imitującymi przedmioty codziennego użytku". CNN odnotowuje jednak, że chłopcy-modele nie są stylizowani na mężczyzn z lat 50-tych.

Mothercare skrytykowała brytyjska Superniania, Jo Frost. "To rozczarowujące, pewnie w przyszłym tygodniu zobaczymy chłopców noszących pasy z narzędziami i kaski na głowach. Takiej wczesnej edukacji nie popieram" - napisała na Twitterze.

Natomiast jedna z użytkowniczek Twittera zamieściła zestawienie zdjęcia reklamującego zabawkę z 2017 roku, ze zdjęciem promującym podobną linię zabawek z 1979 roku podkreślając, że jeśli chodzi o przedstawienie roli kobiet nic się w tym zakresie nie zmieniło.

Wałki we włosach, sukienka w grochy i wózek ze środkami do sprzątania popychany przed sobą - tak wygląda jedna z małych modelek reklamujących nową zabawkę oferowaną przez Mothercare. Inna mała modelka - również stylizowana na gospodynię domową z lat 50-tych - reklamuje odkurzacz zabawkę, który - jak pisze firma - pozwala "wprowadzić dzieci w prawdziwe życie".

Sieć Mothercare, proszona o komentarz przez CNN oświadczyła, że oferuje "szeroką gamę zabawek, które są skierowane do ludzi o różnych gustach i dzieci o różnych zainteresowaniach". "Przedstawiamy zarówno chłopców, jak i dziewczynki bawiących się różnymi zabawkami" - zapewnia "Mothercare".

Społeczeństwo
Właściciele najstarszej oprocentowanej obligacji świata odebrali odsetki. „Jeśli masz jedną na strychu, to nadal wypłacamy”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Gwałtownie rośnie liczba przypadków choroby, która zabija dzieci w Afryce
Społeczeństwo
Sondaż: Którym zagranicznym politykom ufają Ukraińcy? Zmiana na prowadzeniu
Społeczeństwo
Antypolska nagonka w Rosji. Wypraszają konsulat, teraz niszczą cmentarze żołnierzy AK
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Społeczeństwo
Alarmujące dane o długości życia w USA. Amerykanie będą żyć dłużej, ale nie bardzo