Wałki we włosach, sukienka w grochy i wózek ze środkami do sprzątania popychany przed sobą - tak wygląda jedna z małych modelek reklamujących nową zabawkę oferowaną przez Mothercare. Inna mała modelka - również stylizowana na gospodynię domową z lat 50-tych - reklamuje odkurzacz zabawkę, który - jak pisze firma - pozwala "wprowadzić dzieci w prawdziwe życie".
Sieć Mothercare, proszona o komentarz przez CNN oświadczyła, że oferuje "szeroką gamę zabawek, które są skierowane do ludzi o różnych gustach i dzieci o różnych zainteresowaniach". "Przedstawiamy zarówno chłopców, jak i dziewczynki bawiących się różnymi zabawkami" - zapewnia "Mothercare".
Z kolei mówiąc o zabawkach z serii "Zabawa w dom" ("Playing House") Mothercare podkreśla, że w ramach tej serii również przedstawia "zarówno chłopców, jak i dziewczynki, bawiących się różnymi zabawkami imitującymi przedmioty codziennego użytku". CNN odnotowuje jednak, że chłopcy-modele nie są stylizowani na mężczyzn z lat 50-tych.
Mothercare skrytykowała brytyjska Superniania, Jo Frost. "To rozczarowujące, pewnie w przyszłym tygodniu zobaczymy chłopców noszących pasy z narzędziami i kaski na głowach. Takiej wczesnej edukacji nie popieram" - napisała na Twitterze.
Natomiast jedna z użytkowniczek Twittera zamieściła zestawienie zdjęcia reklamującego zabawkę z 2017 roku, ze zdjęciem promującym podobną linię zabawek z 1979 roku podkreślając, że jeśli chodzi o przedstawienie roli kobiet nic się w tym zakresie nie zmieniło.