Dwa dni po tragedii, w której zginęło czterech pilotów z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej, jej dowódca komandor Stanisław Ciołek miał publicznie podważać umiejętności kapitana Przemysława Dudzika – ustaliła „Rz”. Dudzik zginął 31 marca, siedząc za sterami bryzy. Na wojskowym lotnisku w Babich Dołach ćwiczył awaryjne lądowanie na jednym silniku. Najprawdopodobniej popełnił błąd – samolot uderzył o ziemię i spłonął. Zginęła cała załoga.
„Rz” ujawniła w sobotę, że kapitan Dudzik od dwóch lat prosił o przeniesienie do innej jednostki, w której mógłby latać więcej. Był sfrustrowany i rozgoryczony m.in. powolnym szkoleniem (z tego powodu oskarżał przełożonych o łamanie procedur). Jego ostatni wniosek, złożony dziewięć miesięcy przed tragedią, został zaopiniowany negatywnie.
– Powinni pozwolić mu odejść albo dać latać. Jestem przekonany, że tego chłopaka zabił chory system – komentował w „Rz” Dariusz Szpineta, szef szkolącej pilotów firmy Aviation Asset Management.
Według informacji „Rz” po wypadku na spotkaniu z rodzinami ofiar kmdr Ciołek miał powiedzieć, że Dudzikowi „kiepsko szło na śmigłowcach, dlatego zaczął latać na samolotach”, miał też ocenić, że „był słabym pilotem”. – Ta opinia była całkowicie bezpodstawna i krzywdząca Przemka – mówią przyjaciele pilota.
Notatkę opisującą incydent na spotkaniu z rodzinami żołnierzy miała napisać do szefa Marynarki Wojennej wiceadmirała Andrzeja Karwety psycholog, która opiekowała się rodziną Dudzika. Dowódca Marynarki odmówił „Rz” komentarza. – Powstrzymuję się z wypowiadaniem swoich wniosków aż do całkowitego wyjaśnienia okoliczności wypadku naszego samolotu – odpowiedział kpt. mar. Grzegorz Łyko z biura prasowego MW.