Minister pracy i polityki społecznej przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy.
Nowe przepisy stworzą możliwość rejestrowania się w urzędach pracy bez konieczności przychodzenia do pośredniaka. Na stronie Ministerstwa Pracy i elektronicznej platformie usług administracji publicznej (www. epuap.gov.pl) pojawi się specjalny formularz elektroniczny. W nim bezrobotny będzie mógł wpisać wszystkie dane, a dokumenty potwierdzające wykształcenie i doświadczenie zawodowe załączy do tego wniosku w postaci elektronicznych skanów.
Elektroniczny wniosek będzie można złożyć przez platformę EPUAP
Elektroniczny wniosek nie będzie wymagał kosztownego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego certyfikatu. Będzie można go też zabezpieczyć za pomocą zaufanego profilu wykorzystywanego na elektronicznej platformie usług administracji publicznej EPUAP, a także elektronicznego podpisu osobistego, jaki ma się znaleźć w nowych dowodach osobistych.
Projekt dopuszcza też inne formy potwierdzania prawdziwości wniosku, pod warunkiem że będzie on umożliwiał jednoznaczną identyfikację osoby składającej i czas jego złożenia.