A tak zdecydowała Rada Miejska w Kazimierzu Dolnym (numer: PN-II.4131.5. 2012).
Wojewoda lubelski stwierdził, że przekroczyła upoważnienie zawarte w art. 20 ust 2 pkt. 4 ustawy o samorządzie gminnym, bo kwestia ustalenia opłat za korzystanie z gminnych obiektów użyteczności publicznej nie ma charakteru aktu prawa miejscowego (czyli o charakterze generalnym), lecz jest aktem kierownictwa zewnętrznego gminy podjętym na podstawie art. 4 ust 1 pkt. 2 ustawy o gospodarce komunalnej. Skierowana jest wyłącznie do podmiotów komunalnych, tj. świadczących na rzecz gminy usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej.
O tym, że w ustalaniu zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej nie mieści się wprowadzenie opłat, przesądza też orzecznictwo sądów administracyjnych.
Rada Miejska, chcąc ustalić opłaty za korzystanie z gminnych obiektów użyteczności publicznej, powinna podjąć odrębną uchwałę.