Reklama
Rozwiń
Reklama

Wybory samorządowe a RODO: gminy nie muszą zawierać umów z Krajowym Biurem Wyborczym

Gminy nie muszą zawierać z Krajowym Biurem Wyborczym umów dotyczących danych osobowych.

Publikacja: 25.09.2018 07:00

Wybory samorządowe a RODO: gminy nie muszą zawierać umów z Krajowym Biurem Wyborczym

Foto: AdobeStock

Do takich wniosków doszedł prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Zajął on stanowisko w sprawie powierzania i przetwarzania danych osobowych pomiędzy Krajowym Biurem Wyborczym a jednostkami samorządu terytorialnego. Pojawiły się bowiem wątpliwości, czy podmioty te powinny zawierać umowy w tej sprawie czy nie, czyli czy muszą się stosować do art. 28 rozporządzenia o RODO.

Zdaniem prezesa UODO nie ma takiej potrzeby. Umowy są zbędne. Do takich wniosków prowadzi analiza kodeksu wyborczego oraz m.in. rozporządzeń ministra spraw wewnętrznych w sprawie spisu wyborców i rejestru wyborców. Przepisy te wskazują, że zarówno KBW, jak i samorządowe jednostki realizują swoje ustawowe obowiązki związane z obsługą wyborów i w tym zakresie są administratorami danych. W trakcie kampanii współdziałają w celu realizacji zadań związanych z obsługą i techniczno-materialnymi warunkami pracy komisji wyborczych. Wspólnie więc ustalają cele i sposoby przetwarzania danych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama