Konkurs dotyczy tzw. działania 1.6.1 „Promowanie atrakcyjności regionu", które jest częścią regionalnego programu operacyjnego. Prezentacja i wybór projektów zostały jednak ograniczone tylko do dwóch typów przewidzianych w tym działaniu tj.
- organizacji i promocji wydarzeń regionalnych i ponadlokalnych,
- realizacji kampanii marketingowych promujących region w kraju i zagranicą.
O dofinansowanie mogą walczyć jednostki samorządu terytorialnego, instytucje otoczenia biznesu, organizacje pozarządowe, a także jednostki sektora finansów publicznych, posiadające osobowość prawną oraz podmioty działające w oparciu o umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Na dofinansowanie najlepszych projektów zarezerwowano blisko dwa mln zł. Nie wyznaczono minimalnej i maksymalnej wartości dotacji, a jedynym kryterium formalnym związanym z finansami jest to, że wartość projektu nie może być niższa niż 80 tys. zł.
Do wydatków kwalifikowanych zalicza się m.in. te poniesione na organizację konferencji i seminariów związanych z kreowaniem dobrego wizerunku regionu i produktów regionalnych. W ramach takich kosztów można rozliczyć następujące wydatki: wynagrodzenia brutto ekspertów/prelegentów/animatorów wraz z kosztami podróży i zakwaterowania, wynajem sali wraz z kosztami niezbędnego wyposażenia, koszty obsługi i poczęstunku/cateringu (te ostatnie do 20 zł na osobę), koszt przygotowania materiałów dla uczestników konferencji/seminariów, koszt tłumaczeń symultanicznych.