Rejestracja aktów stanu cywilnego w systemie elektronicznym

Za niespełna miesiąc kończy się okres przejściowy, w którym gminy mogły prowadzić rejestrację aktów stanu cywilnego w starym systemie papierowym.

Aktualizacja: 11.08.2015 12:26 Publikacja: 11.08.2015 08:08

Rejestracja aktów stanu cywilnego w systemie elektronicznym

Foto: www.sxc.hu

1 marca ruszył System Rejestrów Państwowych (SRP), który połączył najważniejsze polskie rejestry. Tego samego dnia weszła w życie nowa ustawa – Prawo o aktach stanu cywilnego wprowadzająca elektroniczny sposób prowadzenia rejestracji. Kilkanaście gmin skorzystało jednak z okresu przejściowego. Ten kończy się 31 sierpnia. Oznacza to, że od 1 września wszystkie urzędy stanu cywilnego będą musiały pracować już w systemie elektronicznym.

Jak podaje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, do 27 lipca na 2 tys. 299 urzędów stanu cywilnego 19 nie zapisało żadnej zmiany w Bazie Usług Stanu Cywilnego SRP.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sądy i trybunały
Już ponad 1000 wakatów w sądach. KRS wzywa Bodnara
Prawo w Polsce
Ponowne przeliczenie głosów. SN dał zielone światło
Sądy i trybunały
Szef adwokatury: jest sposób na uzdrowienie sądów i podpis Karola Nawrockiego
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek