Marek Michalak w wystąpieniu generalnym do Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej wyraził zadowolenie z podjęcia prób rozwiązania problemu przeznaczania środków z subwencji oświatowej na zadania związane ze stosowaniem specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży.
- W przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty nie zawsze są realizowane zalecenia wynikające zarówno z opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. W wielu przypadkach powodem jest brak finansów – zwraca uwagę RPD.
Marek Michalak przypomina, że z roku na rok problem staje się coraz bardziej poważny, ze względu na rosnącą liczbę uczniów z opiniami i orzeczeniami.
Zdaniem Rzecznika regulowania zawarte w ustawie okołobudżetowej – tak potrzebne i oczekiwane – nie w pełni jednak rozwiązują problem, ponieważ mają charakter doraźny.
Zasadne jest więc stworzenie rozwiązań systemowych – pisze Rzecznik w wystąpieniu do szefowej resortu edukacji.