Właśnie wchodzi w życie rozporządzenie ministra finansów w sprawie siedzib i organizacji urzędów kontroli skarbowej.
Zgodnie z nowymi przepisami w urzędach tych mogą być tworzone wydziały, oddziały i referaty. Muszą się one składać odpowiednio z co najmniej 20, dziesięciu i pięciu pracowników. W urzędach mogą także powstawać wieloosobowe stanowiska pracy, tzw. sekcje, składające się z mniej niż pięciu pracowników, a także jednoosobowe stanowiska pracy. Struktura urzędów kontroli skarbowej obejmuje również zamiejscowe ośrodki urzędów.
Co ważne, przewidziane w rozporządzeniu ograniczenia limitu pracowników w poszczególnych komórkach organizacyjnych nie będą miały zastosowania do wywiadu skarbowego oraz kontroli skarbowej, w której zatrudnionym inspektorom i pracownikom przysługują umundurowanie służbowe i broń służbowa.
[i]podstawa prawna: [link=http://akty-prawne.rp.pl/menu/metryczkirp.asp?akt=du.2011.013.0062]rozporządzenie ministra finansów z 4 stycznia 2011 r. DzU nr 13, poz. 62 [/link][/i]