Wpisana w przestrzeń synagogi instalacja inspirowana jest formą oka. Zbudowana z materiałów naturalnych: promieniście rozchodzących się patyków i gałęzi sytuuje się na pograniczu rzeźby i land artu.
Statyczną, unoszącą się nad podłogą kompozycję, dopełniają poziome, wiszące elementy oraz wertykalne instalacje z drutu. Dla autora ważny jest też wątek dotyczący impulsu.
Gamid Ibadullayev (ur. 1980)
Studiował ceramikę i historię sztuki na Akademii w Baku. Od 2005 roku mieszka i pracuje w Polsce. W 2008 roku ukończył kierunek operatorski Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Zajmuje się malarstwem, muzyką eksperymentalną, filmem, projektami przestrzennymi i fotografią. W Polsce prezentował prace na wystawach indywidualnych m.in. w galerii Składnica Sztuki (Warszawa, 2008, 2009), w galerii Apteka Sztuki (Warszawa, projekt Geca Gündüz, 2010/2011), w Centrum Synagoga (Procesy META-morficzne, Zamość, 2011) w Galerii Stara Prochownia (Poza wyciszeniem, Warszawa, 2012), w Galerii Elektor (Biały szum, Warszawa, 2014). Uczestniczył w wystawach zbiorowych m.in. w dwóch edycjach festiwalu Transkaukazja (2007, 2009, CSW Warszawa), w Galerii Zar (Warszawa, 2009), Galerii Winda (Kielce, 2012), Triennale Sztuki (Istambuł, 2013), Muzeum Miniatur (Baku, 2000). Jest członkiem Związku Azerbejdżańskich Artystów Fotografików i Związku Azerbejdżańskich Artystów Plastyków. Założyciel grup „Untitled" oraz formacji „Gamid Group", z którymi pracuje m.in. nad muzyką do autorskich filmów i kina niemego.
Gamid Ibadullayev, Impuls