Akcja prowadzona jest także w innych krajach europejskich: w Holandii, Włoszech, Niemczech i Hiszpanii. W Polsce trwać będzie od 21 września do 12 października; organizują ją Agencja Cryptone, Ambasada Francji, Instytut Francuski oraz firmy partnerskie.

– W ubiegłym roku pierwsza edycja French Touch odniosła prawdziwy sukces i zyskała duże uznanie. Stąd chęć, by stała się imprezą cykliczną. Bez wątpienia tegoroczna będzie jeszcze piękniejsza, będzie obfitować we wspólne spotkania sprzyjające lepszemu wzajemnemu poznaniu — zapowiada Pierre Buhler, ambasador Francji w Polsce.

Z okazji French Touch już 16 września odbędzie się premiera płyty CD, wydanej przez Universal Music Polska, z kompilacją muzyki francuskiej. Znalazły się na niej piosenki gwiazd z ostatnich list przebojów Francji i Polski: Indili, Johna Mamanna, Louane, Kendji Giraca, Stromae. Aobok nich są odwołania do tradycji – piosenki w wykonaniu Charlesa Aznavoura, Celine Dion oraz „Je t'aime... moi non plus”, jedna z najbardziej popularnych francuskich piosenek o miłości duetu Jane Birkin i Serge Gainsbourg. Są też dwie zaskakujące premiery.

Młodzi polscy artyści Natalia Nykiel oraz Antek Smykiewicz prezentują autorskie wersje znanych francuskich piosenek.

Wydawcy przypominają przy okazji, że termin French Touch pierwotnie wymyślony został przez brytyjskich dziennikarzy na określenia brzmienia nowej francuskiej muzyki elektronicznej. A potem zaczęto używać tego określenia w szerszym znaczeniu – stylu lub jakości francuskiej w wielu dziedzinach sztuki i życia.

Punktem kulminacyjnym w programie kulturalnym French Touch będzie zaplanowana na 7 października wielka gala w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej, ukazująca różne oblicza Francji poprzez muzykę, modę, design, film, teatr i francuski styl życia. W widowisku wezmą udział artyści francuscy i polscy, jeden z wielkich kreatorów mody (jego nazwisko trzymane jest jeszcze w tajemnicy). Wystąpi słynny kabaret Lido de Paris. Pokazany zostanie film o kultowym reżyserze filmowym Claudzie Lelouchu i reportaż o Korsyce.

Francję promuje zarazem specjalny klip i bezpłatny lifestylowy magazyn „La Belle Vie!”, w wersji papierowej i elektronicznej (na stronie frenchtouch2016. pl). Można w nim przeczytać m.in. o sukcesach francuskich książek nad Wisłą, designie Philippe’a Starcka, kinie Claude’a Leloucha oraz kinie animowanym, najpiękniejszych przyrodniczych miejscach Francji
Zwieńczeniem święta Francji w Polsce będzie 12 października koncert „Serge Gainsbourg Symphonique” w Hali Koło w Warszawie, na którym wystąpi charyzmatyczna Jane Birkin.

Wykona najsłynniejsze utwory legendy muzyki francuskiej Serge’a Gainsbourga w towarzystwie Polskiej Orkiestry Radiowej pod dyrekcją Michała Klauzy.

Od 21 września do 10 października trwa też ogólnopolska akcja handlowa z francuskimi produktami w atrakcyjnych cenach. Jej partnerami są m.in. Carrefour, L'Oréal, Aelia Duty Free, Grupa Lactalis i marka Président, Promod, Lagardere (piekarnie i restauracje Paul), Bonduelle, dmp (kosmetyki), Rica Lewis (moda), Pernod Ricard.

Autopromocja
LOGISTYKA.RP.PL

Branża, która napędza polską gospodarkę

CZYTAJ WIĘCEJ