Wystawa Pauliny Pankiewicz w Fundacji Sztuczna

CYKL Pauliny Pankiewicz, obszerny zbiór zdjęć i rysunków oraz prace video poświęcone Warszawie, od piątku w galerii Fundacji Sztuczna

Aktualizacja: 16.03.2011 12:40 Publikacja: 16.03.2011 12:25

Wystawa Pauliny Pankiewicz w Fundacji Sztuczna

Foto: Fundacja Sztuczna

CYKL jest o Warszawie, a raczej o mieście w ogóle, o jego dynamice, geometrii, w końcu o sposobach doświadczania przestrzeni. To rodzaj dziennika, który powstał w efekcie poruszania się na rowerze po stolicy. Pankiewicz nieustannie jest w drodze, w ruchu - to silna potrzeba, wręcz rodzaj natręctwa. Musi się przemieszczać. Z takiej perspektywy obserwuje, poznaje i oswaja miasto. Nic dziwnego, że jej rysunki i fotografie zrobione przy pomocy camera obscura są niewyraźne, rozmazane, trochę niedbałe. Niemal abstrakcyjne. Sprawiają wrażenie wykonanych od ręki, ale powstawały opieszale.

Nie rozpoznamy na nich Warszawy. Miasto jest tu widmowe, tajemnicze, jawi się jako tygiel, kalejdoskop nieskończonej liczby elementów trudnych do złożenia w całość, którą znamy. „Wciągający wir budzący negatywne odczucia" - mówi Pankiewicz.

Oprócz blisko dwóch tysięcy zdjęć i rysunków w CYKL wchodzą także dwie projekcje: animowana mapa, zapis tras, które artystka przemierzyła przez pół roku oraz video - trochę przewrotna dokumentacja jednej z nich. Oba filmy zapętlone w nieskończoność oddają neurotyczny charakter poczynań Pankiewicz.

Prace powstały w ramach programu stypendium realizowanego przy wsparciu finansowym m.st. Warszawy - Dzielnicy Śródmieście

Wystawa czynna: 18.03. - 9.04.2011, wt. - sob. / od 17 do 20 FUNDACJA SZTUCZNA / ul. Marszałkowska 62 lokal 6 (III p.), Warszawa

CYKL jest o Warszawie, a raczej o mieście w ogóle, o jego dynamice, geometrii, w końcu o sposobach doświadczania przestrzeni. To rodzaj dziennika, który powstał w efekcie poruszania się na rowerze po stolicy. Pankiewicz nieustannie jest w drodze, w ruchu - to silna potrzeba, wręcz rodzaj natręctwa. Musi się przemieszczać. Z takiej perspektywy obserwuje, poznaje i oswaja miasto. Nic dziwnego, że jej rysunki i fotografie zrobione przy pomocy camera obscura są niewyraźne, rozmazane, trochę niedbałe. Niemal abstrakcyjne. Sprawiają wrażenie wykonanych od ręki, ale powstawały opieszale.

Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl