Na konkurs nadesłano w tym roku 3814 plakatów zaprojektowanych przez ponad 1600 grafików z ponad 60 krajów.
- Międzynarodowe Biennale Plakatu było i pozostaje najważniejszym w świecie tego typu konkursem otwartym, konfrontującym tradycję „polskiej szkoły plakatu" z realizacjami obcymi – mówi Mariusz Knorowski, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie.
Wiesław Rosocha otrzymał Złoty Medal i 5 tys. euro za autorski plakat „Rosocha. Inne obszary, inne formaty", który zaprojektował na własną wystawę w Powiatowej Galerii Sztuki Współczesnej w Ostrowie Wielkopolskim. Jury pod przewodnictwem brytyjskiego krytyka Davida Crowleya doceniło, że „Projekt niesie bardzo silny przekaz dotyczący zarówno twórczości Rosochy, jak i zjawiska plakatu. Warstwowo zarysowane sylwetki sugerują seryjność, która cechuje to medium, a zwrócenie uwagi widza na oczy podkreśla znaczenie zmysłu wzroku."
Dwa srebrne medale zdobyli niemieccy graficy: Andreas Golde i Jakob Kirch. Plakat „Theodor W. Adorno" Andreasa Golde, ilustrujący seminarium poświęcone dorobkowi filozofa, oddaje konstrukcję jego pism w formie quasi-strukturalnych bloków. Choć jest dwuwymiarowy, sprawia wrażenie 3D. Dynamiczna praca Jakoba Kircha na otwarcie sezonu 2013/14 w Teatrze Miejskim w Stuttgarcie Schauspiel zdaje się podważać pogląd, że projektowanie graficzne polega na systematycznej organizacji słów i obrazów. Mimo to, jak podkreśla jury, „projekt jest przejrzysty, a przekaz – klarowny, ale budzący emocje".