Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 06.02.2016 07:15 Publikacja: 06.02.2016 07:00
9 zdjęć
ZobaczFoto: materiały prasowe
Tym razem czeka nas niespodzianka, bo pomysłodawca kalendarza Andrzej Pągowski zaprosił do udziału w projekcie wyłącznie kobiety – graficzki, ilustratorki i malarki. Chyba na przekór dotychczasowej praktyce, tzn. męskiej dominacji w pracy nad kalendarzami firmy Gedeon Richter. Kalendarz na 2016 rok to edycja, w której to kobiety mówią o kobietach!
Hasłami wywoławczymi poprzednich kalendarzy było już „Życie", „Zdrowie" i „Człowiek to brzmi dumnie". W obecnej edycji (ukazującej się pod patronatem Narodowego Centrum Kultury) zadanie artystek polegało na stworzeniu prac ilustrujących sentencje innych znanych kobiet ze świata polityki, literatury, filmu, teatru, sztuki lub mody. Tak powstała galeria 12 obrazów, które jednak niewiele mają wspólnego z feminizmem, bo jak w każdym dziele liczy się tutaj przede wszystkim inwencja, błyskotliwość, humor.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowa wystawa na Zamku Królewskim w Warszawie prezentuje ponad 130 dzieł, głównie antycznych rzeźb, odwołując się...
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas