Znamy ich doskonale z głośnych wystaw w galeriach. Na licytacjach goszczą bardzo rzadko, więc aukcja jest wyjątkowa; pozwala poznać nie tylko wartość artystyczną, ale i rynkową ich dzieł.
Na aukcje trafi 60 prac kilkudziesięciu artystów, reprezentujące nie tylko malarstwo i rzeźbę, a także nowe media: fotografię i filmy wideo.
Z najwyższego pułapu cenowego startuje olejny obraz Wilhelma Sasnala „Westerplatte I” z 2002 roku, czarno-biała kompozycja zainspirowana zdjęciami z tego miejsca - cena wywoławcza 90 tys. złotych (estymacja 180-250 tys. zł).
A pracą najbardziej znaną jest barwna wielkoformatowa fotografia „Sen Busha” Zbigniewa Libery z cyklu „Pozytywy” z 2003-2004 roku. Artysta w tym fikcyjnym fotoreportażowym ujęciu pokazał młodą Irakijkę przytuloną do amerykańskiego żołnierza po wkroczeniu wojsk alianckich do Iraku. Zdjęcie spopularyzowane na okładce „Przekroju” odbiło się głośnym echem, prowokując dyskusje nie tylko o polityce, ale i granicach medialnej manipulacji. Cena wywoławcza 9 tys. zł (estymacja 15-30 tys. zł).
Aukcyjnym pewnikiem są też niewątpliwie obrazy Marcina Maciejowskiego, który jak Sasnal i Rafał Bujnowski, wywodzi się z krakowskiej grupy Ładnie. „Po zmroku” ( 2002) przedstawia rozerotyzowaną dyskotekową scenę – cena wywoławcza 26 tys. zł (estymacja 40-60 tys. zł). Natomiast „Polski, Polska, 1974” (Janosik, 2000) ironicznie przywołuje bohaterów znanego serialu - licytacja od 35 tys. zł (estymacja 50-70 tys. zł).