Reklama
Rozwiń
Reklama

Joanna Parafianowicz: Dla kogo to nazwisko po mężu

Patriarchat wjechał za mocno. Na szczęście ominął ustawodawcę.

Publikacja: 02.08.2022 10:31

Joanna Parafianowicz: Dla kogo to nazwisko po mężu

Foto: Adobe Stock

Wedle wszelkiego prawdopodobieństwa, Jennifer Lopez, nie przewidziała jakie swym zamążpójściem oburzenie wywoła w polskich kręgach feministycznych i pośród śledzących ich poczynania internautów. Nikogo z nas bowiem nie zapytała o zdanie w sprawie społecznie ważniej, sprawie gorącej, sprawie gorszącej i jak się okazuje – sprawie niewątpliwie polskiej, jaką niewątpliwie jest przyjęcie przez artystkę nazwiska męża po ślubie.

Tematowi Jennifer Lynn (wł. nazwisko) Affleck poświęciła uwagę redaktor Natalia Waloch z Wysokich Obcasów, nie przebierając w słowach. Jej zdaniem przyjęcie przez kobietę nazwiska męża to znakowanie się na jego własność. W śmiechom nie było końca. Wielu panów chętnych było dzielić się ze światem swymi przemyśleniami, że „nikomu to nigdy nie przeszkadzało" "jest taki zwyczaj”, „widocznie tak się umówili”, „co za stek bzdur. Zmiana nazwiska nie jest obowiązkiem, ale jeśli chce się z kimś założyć rodzinę, to wypadałoby żyć po jednym nazwiskiem. Jakby to wyglądało, gdy matka ma inne nazwisko niż mąż i dzieci”. Wiele pań też chętnie polemizowało z dziennikarskim tekstem, bo „rodzina powinna nazywać się tak samo” i „widocznie jest dumna ze ślubu".

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Agata Łukaszewicz: Areszt i pieniądze ważniejsze niż słowo
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Rzecz o prawie
Katarzyna Batko-Tołuć: Samorząd nam się udał
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Jak mocną walutą jest słowo
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Rzecz o prawie
Dawid Bartłomiej Karolak: Rozwód w erze komunikatorów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama