– Jeśli te przewidywania się sprawdzą, to kobiety – jeżeli nie chcą stracić na zmianach zatrudnienia – muszą naprawdę zadbać o swoje umiejętności negocjacyjne – podkreśla w rozmowie z „The Wall Street Journal" Linda Descano, szefowa Women&Co, skierowanego do kobiet działu finansów osobistych w Citi Banku.
Jak jednak wynika z badania, tylko co czwarta z ankietowanych pań poprosiła w minionym roku o podwyżkę. Co prawda, prawie połowa z nich zapewnia, że czuje się spełniona w pracy i osiągnęła swe osobiste cele zawodowe, ale – jak ocenia Linda Descano – z pewnością siebie kobiet nadal nie jest najlepiej.
Tymczasem to właśnie ona jest kluczowa przy negocjacjach podwyżki, awansu czy warunków pracy w nowej firmie. Co prawda, kobiety wymieniają pewność siebie na drugim miejscu wśród najważniejszych czynników sukcesu (zaraz po jakości pracy). Jednak podczas gdy ankietowani panowie, oceniając samych siebie, zwykle podkreślali swą pewność siebie i ambicję, to kobiety najczęściej określały siebie jako dobre słuchaczki, umiejące współpracować w zespole i dokładne.. .
Natomiast przedstawiciele obu płci przyznają dziś zgodnie, że zależy im na równowadze między pracą i rodziną, choć to dla kobiet (90 proc.) elastyczne godziny pracy i możliwość pracy z domu mają większe znaczenie dla satysfakcji z pracy.