Zaangażowani bardziej lojalni

Wielopokoleniowe firmy to spore wyzwanie dla działów HR, które muszą dopasować sposoby motywacji do różnych potrzeb kilku generacji.

Aktualizacja: 01.11.2016 20:42 Publikacja: 01.11.2016 20:07

– Nie ma jednego sposobu na motywowanie czy też uszczęśliwienie wszystkich. Jednym z wyzwań, przed którymi stoją pracodawcy, jest zróżnicowanie pracujących ze sobą ludzi. Obecnie firmy zatrudniają kilka pokoleń pracowników. Generacje X, Y, a nawet Z mają nie tylko różne wymagania, aspiracje, ale przede wszystkim potrzeby – przypomina Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik Kategorii Motywacja Pracowników w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Według sierpniowego sondażu firmy, który przeprowadził instytut Millward Brown na 362-osobowej grupie etatowych pracowników, wprawdzie wszyscy cenią dobrą atmosferę w firmie, równowagę między pracą a życiem prywatnym (work-life balance) oraz celowe i ciekawe zajęcie, ale kwestie pokoleniowe mają wpływ na wagę tych czynników. I tak np. atmosfera w pracy najbardziej motywuje pokolenie X i młodsze o dekadę pokolenie Y (69 proc. wskazań). W przypadku najmłodszej generacji Z (urodzeni w drugiej połowie lat 90.) znalazła się dopiero na czwartym miejscu. Dla nich bardziej liczy się celowa i ciekawa praca oraz bycie docenianym i motywowanym przez przełożonych (72 proc.).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem