Reklama

Zaangażowani bardziej lojalni

Wielopokoleniowe firmy to spore wyzwanie dla działów HR, które muszą dopasować sposoby motywacji do różnych potrzeb kilku generacji.

Aktualizacja: 01.11.2016 20:42 Publikacja: 01.11.2016 20:07

– Nie ma jednego sposobu na motywowanie czy też uszczęśliwienie wszystkich. Jednym z wyzwań, przed którymi stoją pracodawcy, jest zróżnicowanie pracujących ze sobą ludzi. Obecnie firmy zatrudniają kilka pokoleń pracowników. Generacje X, Y, a nawet Z mają nie tylko różne wymagania, aspiracje, ale przede wszystkim potrzeby – przypomina Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik Kategorii Motywacja Pracowników w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Według sierpniowego sondażu firmy, który przeprowadził instytut Millward Brown na 362-osobowej grupie etatowych pracowników, wprawdzie wszyscy cenią dobrą atmosferę w firmie, równowagę między pracą a życiem prywatnym (work-life balance) oraz celowe i ciekawe zajęcie, ale kwestie pokoleniowe mają wpływ na wagę tych czynników. I tak np. atmosfera w pracy najbardziej motywuje pokolenie X i młodsze o dekadę pokolenie Y (69 proc. wskazań). W przypadku najmłodszej generacji Z (urodzeni w drugiej połowie lat 90.) znalazła się dopiero na czwartym miejscu. Dla nich bardziej liczy się celowa i ciekawa praca oraz bycie docenianym i motywowanym przez przełożonych (72 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Reklama
Reklama