Aktualizacja: 01.11.2016 20:42 Publikacja: 01.11.2016 20:07
– Nie ma jednego sposobu na motywowanie czy też uszczęśliwienie wszystkich. Jednym z wyzwań, przed którymi stoją pracodawcy, jest zróżnicowanie pracujących ze sobą ludzi. Obecnie firmy zatrudniają kilka pokoleń pracowników. Generacje X, Y, a nawet Z mają nie tylko różne wymagania, aspiracje, ale przede wszystkim potrzeby – przypomina Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik Kategorii Motywacja Pracowników w Sodexo Benefits and Rewards Services.
Według sierpniowego sondażu firmy, który przeprowadził instytut Millward Brown na 362-osobowej grupie etatowych pracowników, wprawdzie wszyscy cenią dobrą atmosferę w firmie, równowagę między pracą a życiem prywatnym (work-life balance) oraz celowe i ciekawe zajęcie, ale kwestie pokoleniowe mają wpływ na wagę tych czynników. I tak np. atmosfera w pracy najbardziej motywuje pokolenie X i młodsze o dekadę pokolenie Y (69 proc. wskazań). W przypadku najmłodszej generacji Z (urodzeni w drugiej połowie lat 90.) znalazła się dopiero na czwartym miejscu. Dla nich bardziej liczy się celowa i ciekawa praca oraz bycie docenianym i motywowanym przez przełożonych (72 proc.).
Są pokorni, nieroszczeniowi, pracowici, przygotowani na najgorsze warunki i najniższą płacę. Koreańczycy z Półno...
Różnice między oceną najbardziej atrakcyjnych pracodawców a firm, w których pracujemy, są teraz znacząco mniejsz...
Globalne przyspieszenie cyfryzacji pobudza unijny rynek pracy w IT. W ubiegłym roku liczba zatrudnionych tam pro...
Bezrobocie we Francji skoczyło w I kwartale 2025 r. o 8,7 proc. wobec IV kwartału 2024 r. - z 3,1 mln do 3,4 mln...
Wybór ofert pracy w HR jest teraz o połowę mniejszy niż w pierwszych latach po pandemii. I podobnie jak w IT, ro...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas