Reklama
Rozwiń
Reklama

Potrzebni szefowie i pracownicy na nowe czasy

Nowe technologie powinny się przyczynić w najbliższym czasie do wzrostu zatrudnienia. Zwiększą się też wymagania wobec menedżera i pracownika.

Aktualizacja: 21.06.2017 06:03 Publikacja: 20.06.2017 21:40

Rozwój nowych technologii nie powinien na razie zagrozić miejscom pracy w dużych firmach. Wręcz przeciwnie – raczej zwiększy on popyt na nowych pracowników, chociaż o innych kompetencjach niż dotychczas – wynika z raportu firmy doradczej KPMG, będącego rezultatem badania prawie 1,3 tys. prezesów firm z dziesięciu państw-czołowych gospodarek świata oraz z Polski.

Niemal sześciu na dziesięciu szefów przewiduje, że w najbliższych trzech latach rozwój technologii związanych ze sztuczną inteligencją (cognitive technologies) doprowadzi do wzrostu zatrudniania w kluczowych działach ich firmy – na czele z IT (69 proc.). Tylko kilka procent badanych przewiduje redukcje liczby pracowników z tego powodu – najczęściej w produkcji i obsłudze klienta.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Reklama
Reklama