Raport „Students On Line" porównuje kompetencje internetowe 15-latków z 19 krajów, m.in. umiejętność odnalezienia strony, na której są wiarygodne informacje, wyszukiwanie ofert pracy, korzystanie z kilku stron, by zgromadzić potrzebną wiedzę, umiejętność szybkiego ocenienia, czemu poświęcona jest konkretna strona.
Raport wskazuje, że ponad 25 proc. polskich nastolatków ma poważne trudności przy korzystaniu z nowoczesnych technik zdobywania i przekazywania informacji (17 proc. średnio w badanych krajach). Autorzy publikacji alarmują, że to może stanowić przeszkodę w dalszej nauce, poszukiwaniu pracy oraz w codziennym dorosłym życiu, np. gdy konieczne będzie wypełnianie dokumentów podatkowych przez Internet albo zarezerwowanie miejsca w pociągu.
Polskie nastolatki lepiej wyszukują informacje potrzebne do rozwiązania jakiegoś problemu, gdy mają przed sobą wydrukowany tekst niż komputer z internetową przeglądarką – wynika z opublikowanego wczoraj raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) – „PISA 2009 Results: Students On Line".
Młodzi Polacy znaleźli się dopiero na czwartym miejscu od końca, wyprzedzając jedynie Austrię, Chile i Kolumbię. Najlepiej w sieci odnajdują się nastolatki z Korei Płd., Nowej Zelandii i Australii.