Jerzy Polaczek: PO nie potrafi wykorzystać napływu pieniędzy z UE

Były minister Jerzy Polaczek gani obecny rząd za działania w obszarze infrastruktury. I twierdzi, że z PiS może być tylko lepiej

Publikacja: 05.09.2011 11:32

Jerzy Polaczek: PO nie potrafi wykorzystać napływu pieniędzy z UE

Foto: W Sieci Opinii

Polska - jeśli chodzi o projekty infrastrukturalne - ma prawie 20 razy więcej środków europejskich niż dawniej, a inwestycje drogowe są realizowane na pół gwizdka, natomiast w sektorze kolejowym mamy katastrofę nie tylko organizacyjną, ale i inwestycyjną.

A do tego jest chociażby decyzja rządu ze stycznia tego roku o przesunięciu 5 mld złotych z inwestycji kolejowych na drogi. Czyli mamy wirtualne inwestycje drogowe. Mamy po czterech latach brak jakichkolwiek konkluzji, jeśli chodzi o projekt uruchomienia kolei dużych prędkości, a premier zapowiadał to przecież w 2007 roku, mówił, że w tej kadencji rozpocznie się budowa. A nie ma jeszcze nawet scenariusza dojścia do tego wielkiego projektu.

Komentując sytuację finansową Polski, Jerzy Polaczek powiedział:

Dzisiaj mamy taką sytuację, że rząd, który pracuje na pół gwizdka w sferze infrastruktury, mając gigantycznie lepszą sytuację, nie umie tych środków skonsumować. A przecież przekłada się to na sferę transportu osobowego

Pytany o powyborcze plany PiS były minister mówi:

Umocnienie tego priorytetu państwa, jeśli chodzi o wielkość nakładów. Budowa infrastruktury drogowej, kolejowej, rozwój infrastruktury lotniczej - to jest z naszej strony deklaracja bardzo głębokiej reorientacji w polityce państwa i utrzymanie tego priorytetu tak, jak było kilka lat temu.

Nie rozumiemy Jerzego Polaczka. Czy nie przekonują go zapewnienia ministra Grabarczyka, że wszystko jest w najlepszym porządku? Jak można podważać zaufanie Polaków do geniusza autostrad i trakcji? Wstyd, panie ministrze Polaczek.

Polska - jeśli chodzi o projekty infrastrukturalne - ma prawie 20 razy więcej środków europejskich niż dawniej, a inwestycje drogowe są realizowane na pół gwizdka, natomiast w sektorze kolejowym mamy katastrofę nie tylko organizacyjną, ale i inwestycyjną.

A do tego jest chociażby decyzja rządu ze stycznia tego roku o przesunięciu 5 mld złotych z inwestycji kolejowych na drogi. Czyli mamy wirtualne inwestycje drogowe. Mamy po czterech latach brak jakichkolwiek konkluzji, jeśli chodzi o projekt uruchomienia kolei dużych prędkości, a premier zapowiadał to przecież w 2007 roku, mówił, że w tej kadencji rozpocznie się budowa. A nie ma jeszcze nawet scenariusza dojścia do tego wielkiego projektu.

Publicystyka
Izrael – Iran. Jak obydwa kraje wpadły w spiralę zemsty i odwetu
Publicystyka
Władysław Kosiniak-Kamysz: Przywróćmy pamięć o zbrodniach w Palmirach
Publicystyka
Marek Cichocki: Donald Trump robi dobrą minę do złej gry
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Minister może zostać rzecznikiem rządu. Tusk wybiera spośród 6-7 osób
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Publicystyka
Tomasz Krzyżak: Biskupi muszą pokazać, że nie są gołosłowni