Sphinx Polska zwiększa skalę działania i rozwija segment delivery

Sphinx Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy planuje zwiększenie liczby restauracji i rozwój usług delivery.

Aktualizacja: 29.05.2018 14:34 Publikacja: 29.05.2018 14:23

Sphinx Polska zwiększa skalę działania i rozwija segment delivery

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Spółka, która zarządza sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy oraz Wook zanotowała w pierwszym kwartale 2018 r. skonsolidowaną stratę netto w porównaniu z 1,53 mln straty rok wcześniej. EBITDA spadła w tym okresie do 1,8 mln z 2 mln w 2017 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 41,65 mln, a rok wcześniej 43,84 mln zł. Zwiększyła się też rentowność brutto sprzedaży z 10,8 proc. do 12 proc.
Całkowita sprzedaż usług gastronomicznych we wszystkich restauracjach zarządzanych przez grupę spadła w I kwartale o ponad 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2017 r.

- Niekorzystny wpływ na wyniki miała liczba dni wolnych od handlu, w tym oprócz świąt również dwie niedziele objęte zakazem ustawowym. Na niedziele przypada jednocześnie blisko połowa zamówień generowanych w ramach usługi delivery. Wierzymy, że jej rozwój zminimalizuje negatywne skutki dni wolnych od handlu w niedziele. – mówi Sylwester Cacek prezes Sphinx Polska.

Usługa delivery jest już świadczona w 23 miastach z 46 restauracji należących do Sphinx Polska. Grupa uruchomiła też swój portal do zamawiania posiłków online - smacznieiszybko.pl, który będzie oferować dania z sieci grupy Sphinx. Jednocześnie spółka przygotowuje się do wdrożenia centralnej obsługi zamówień - call center.

Sphinx powiększa też tradycyjną sieć pod szyldem Fabryka Pizzy - spółka uruchomiła już cztery takie restauracje, w tym dwie w I półroczu 2018 r. Na zaawansowanym etapie przygotowania jest lokalizacja tej sieci w Kołobrzegu. Ponadto, do końca marca 2021 r. Sphinx ma przejąć kolejne 11 lokali istniejących pod tą marką, kupując spółkę Fabryka Pizzy za cenę 8-10 mln zł.

- Zdecydowaliśmy się na rozszerzenie oferty kuchni włoskiej wprowadzając nową markę własną Sprytna Pizza, ponieważ takie dania wybiera ponad 56 proc. osób zamawiających posiłki z dowozem. Sprytna Pizza dedykowana jest klientom, którzy chcą zjeść smacznie, ale tanio. Dlatego w odróżnieniu od Fabryki Pizzy, gdzie są używane oryginalne surowce z Włoch, dania marki Sprytna Pizza będą wyrabiane przy użyciu polskich składników – mówi Cacek. Sphinx Polska stawia też na rozwój swojej kluczowej marki Sphinx. W tym roku otwarto lokale pod tym szyldem na rynku w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim. Przygotowywane do otwarcia są trzy kolejne restauracje Sphinx – w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, przy jednej z głównych ulic Warszawy (al. Jana Pawła II) oraz w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku.

Planuje też zwiększenie dynamiki rozwoju sieci Chłopskie Jadło. Jej rozwój będzie związany z budową sieci Lepione & Pieczone, która będzie charakteryzowała się szybką obsługą w systemie fast casual dining oraz niższą ceną. Pierwszy lokal tej sieci będzie otwarty w czerwcu w Łodzi.

- Konsekwentnie realizujemy działania, które zaplanowaliśmy w strategii rozwoju. Obecną sytuację na rynku nieruchomości i w branży gastronomicznej uważamy za okoliczności sprzyjające, aby wejść w rolę konsolidatora. Akwizycje są jednym z filarów naszej strategii. Do roku 2022 chcemy zarządzać pond 400 lokalami i zamierzamy tego dokonać także w wyniku kolejnych przejęć – zapowiada Cacek.

Sphinx Polska zarządza 176 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 91 restauracji Sphinx, 67 pubami Piwiarnia, 11 restauracjami Chłopskie Jadło i 2 restauracjami WOOK, 4 restauracjami Fabryka Pizzy oraz pubem Bolek w Warszawie. Pod względem wielkości sprzedaży i liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining i trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Spółka, która zarządza sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy oraz Wook zanotowała w pierwszym kwartale 2018 r. skonsolidowaną stratę netto w porównaniu z 1,53 mln straty rok wcześniej. EBITDA spadła w tym okresie do 1,8 mln z 2 mln w 2017 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 41,65 mln, a rok wcześniej 43,84 mln zł. Zwiększyła się też rentowność brutto sprzedaży z 10,8 proc. do 12 proc.
Całkowita sprzedaż usług gastronomicznych we wszystkich restauracjach zarządzanych przez grupę spadła w I kwartale o ponad 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2017 r.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu