Reklama
Rozwiń
Reklama

Carlsberg będzie sklejał puszki klejem. W trosce o ekologię

Koniec z plastikowymi uchwytami na puszki. Wielopaki piwa będą teraz sklejane.

Aktualizacja: 07.09.2018 14:17 Publikacja: 07.09.2018 13:38

Carlsberg będzie sklejał puszki klejem. W trosce o ekologię

Foto: Bloomberg

Plastikowe uchwyty do wielopaków piwa (relatywnie mało popularne w Polsce) to poważne zagrożenie dla ptaków i żółwi morskich. Możliwych rozwiązań jest sporo – można, jak niektórzy producenci, pakować puszki w folię, a można też zamienić plastikowy uchwyt na coś bardziej ekologicznego. Carlsberg postawił na to drugie rozwiązanie.

Nowy sposób trzymania puszek ma ograniczyć znacząco zużycie plastiku, bo aż 75 procent, czyli o 1,2 tysiąca ton rocznie. Jako pierwsze będą go testować brytyjskie zakłady duńskiego koncernu. Metoda polega na tym, że puszki będą sklejane specjalnym klejem, który z jednej strony ma pozwolić na łatwe ich przenoszenie, a z drugiej na łatwe rozdzielenie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama