Reklama
Rozwiń
Reklama

Amerykańskie wina rozbijają się o mur Trumpa. Wielkie straty dla branży

Amerykański shutdown zatacza coraz szersze kręgi. Budżetówka nie dostaje wypłat już od ponad miesiąca. Co gorsza – na horyzoncie nie widać żadnych rozwiązań, bowiem spór pomiędzy Izbą Reprezentantów a prezydentem Trumpem to kwestia prestiżu. Wielki uszczerbek ponosi też branża winiarska.

Aktualizacja: 24.01.2019 18:39 Publikacja: 24.01.2019 16:59

Amerykańskie wina rozbijają się o mur Trumpa. Wielkie straty dla branży

Foto: 123RF

Według ocen firmy S&P Global Ratings, jeśli spór potrwa jeszcze tydzień, branża straci około 5,7 miliarda dolarów, czyli tyle, ile ma kosztować „wielki, piękny mur”, jak go określa Trump.

W mediach widać kolejki ludzi przed okienkami wydającymi darmowe posiłki. Amerykanie, co może dziwić część Europejczyków, w ogromnej większości nie mają odłożonych żadnych pieniędzy na czarną godzinę – z reguły wszystko wydają na spłatę kredytów i bieżące opłaty. W dodatku pensje za oceanem wypłaca się jako tygodniówki, co sprawia, że problemy finansowe dotykają ludzi błyskawicznie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama