Globalne dane pokazały spadek sprzedaży o 2,2 proc. - to szósty z kolei miesiąc spadkowy dla amerykańskiej sieci fast-food.
Według analityków konsumenci, w USA i na całym świecie - coraz częściej wybierają zdrowe potrawy i żywność oraz sieci, które takie potrawy oferują. Wśród jednego z największych konkurentów McDonald's jest meksykańska sieć Chipotle, która pozwala klientom na dowolne komponowanie zestawów posiłkowych. W trzecim kwartale tego roku Chipotle zanotował 20 proc. wzrost sprzedaży.
McDonald's natomiast zanotował 4 proc. spadek sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku po skandalu z zepsutym mięsem dostarczanym do sieci przez chińskiego dostawcę. Koncern został niemal z dnia na dzień zmuszony do znalezienia nowego dostawcy drobiu i wołowiny.
W Europie sprzedaż spadła o 2 proc. w listopadzie - mimo mocnej sprzedaży w Wielkiej Brytanii, to rynki rosyjski, francuski i niemiecki pociągnęły w dół wyniki sprzedaży.
W Rosji amerykański fast food musiał zamknąć kilka lokali z "powodów higieniczno-sanitarnych". Zamknął także lokale na Krymie, po zajęciu półwyspu przez Rosję.