Reklama

Ciężkie czasy McDonalda

Sprzedaż w amerykańskich lokalach McDonald's spadła o 4,6 proc. w listopadzie - dwa razy tyle niż oczekiwali analitycy

Aktualizacja: 08.12.2014 22:58 Publikacja: 08.12.2014 21:30

Ciężkie czasy McDonalda

Foto: Bloomberg

Globalne dane pokazały spadek sprzedaży o 2,2 proc. - to szósty z kolei miesiąc spadkowy dla amerykańskiej sieci fast-food.

Według analityków konsumenci, w USA i na całym świecie - coraz częściej wybierają zdrowe potrawy i żywność oraz sieci, które takie potrawy oferują. Wśród jednego z największych konkurentów McDonald's jest meksykańska sieć Chipotle, która pozwala klientom na dowolne komponowanie zestawów posiłkowych. W trzecim kwartale tego roku Chipotle zanotował 20 proc. wzrost sprzedaży.

McDonald's natomiast zanotował 4 proc. spadek sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku po skandalu z zepsutym mięsem dostarczanym do sieci przez chińskiego dostawcę. Koncern został niemal z dnia na dzień zmuszony do znalezienia nowego dostawcy drobiu i wołowiny.

W Europie sprzedaż spadła o 2 proc. w listopadzie - mimo mocnej sprzedaży w Wielkiej Brytanii, to rynki rosyjski, francuski i niemiecki pociągnęły w dół wyniki sprzedaży.

W Rosji amerykański fast food musiał zamknąć kilka lokali z "powodów higieniczno-sanitarnych". Zamknął także lokale na Krymie, po zajęciu półwyspu przez Rosję.

Reklama
Reklama

Don Thompson, prezes koncernu zapowiedział, że sieć uprości menu i da "więcej kontroli" lokalnym ajentom swoich restauracji.

W zeszłym tygodniu amerykańska sieć zapowiedziała, że wchodzi na 120 rynek - tym razem do Kazachstanu. McDonald's ma ponad 35 tys. lokali restauracyjnych, które obsługują dziennie ok. 70 mln klientów.

Globalne dane pokazały spadek sprzedaży o 2,2 proc. - to szósty z kolei miesiąc spadkowy dla amerykańskiej sieci fast-food.

Według analityków konsumenci, w USA i na całym świecie - coraz częściej wybierają zdrowe potrawy i żywność oraz sieci, które takie potrawy oferują. Wśród jednego z największych konkurentów McDonald's jest meksykańska sieć Chipotle, która pozwala klientom na dowolne komponowanie zestawów posiłkowych. W trzecim kwartale tego roku Chipotle zanotował 20 proc. wzrost sprzedaży.

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama