Ciężkie czasy McDonalda

Sprzedaż w amerykańskich lokalach McDonald's spadła o 4,6 proc. w listopadzie - dwa razy tyle niż oczekiwali analitycy

Aktualizacja: 08.12.2014 22:58 Publikacja: 08.12.2014 21:30

Ciężkie czasy McDonalda

Foto: Bloomberg

Globalne dane pokazały spadek sprzedaży o 2,2 proc. - to szósty z kolei miesiąc spadkowy dla amerykańskiej sieci fast-food.

Według analityków konsumenci, w USA i na całym świecie - coraz częściej wybierają zdrowe potrawy i żywność oraz sieci, które takie potrawy oferują. Wśród jednego z największych konkurentów McDonald's jest meksykańska sieć Chipotle, która pozwala klientom na dowolne komponowanie zestawów posiłkowych. W trzecim kwartale tego roku Chipotle zanotował 20 proc. wzrost sprzedaży.

McDonald's natomiast zanotował 4 proc. spadek sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku po skandalu z zepsutym mięsem dostarczanym do sieci przez chińskiego dostawcę. Koncern został niemal z dnia na dzień zmuszony do znalezienia nowego dostawcy drobiu i wołowiny.

W Europie sprzedaż spadła o 2 proc. w listopadzie - mimo mocnej sprzedaży w Wielkiej Brytanii, to rynki rosyjski, francuski i niemiecki pociągnęły w dół wyniki sprzedaży.

W Rosji amerykański fast food musiał zamknąć kilka lokali z "powodów higieniczno-sanitarnych". Zamknął także lokale na Krymie, po zajęciu półwyspu przez Rosję.

Don Thompson, prezes koncernu zapowiedział, że sieć uprości menu i da "więcej kontroli" lokalnym ajentom swoich restauracji.

W zeszłym tygodniu amerykańska sieć zapowiedziała, że wchodzi na 120 rynek - tym razem do Kazachstanu. McDonald's ma ponad 35 tys. lokali restauracyjnych, które obsługują dziennie ok. 70 mln klientów.

Globalne dane pokazały spadek sprzedaży o 2,2 proc. - to szósty z kolei miesiąc spadkowy dla amerykańskiej sieci fast-food.

Według analityków konsumenci, w USA i na całym świecie - coraz częściej wybierają zdrowe potrawy i żywność oraz sieci, które takie potrawy oferują. Wśród jednego z największych konkurentów McDonald's jest meksykańska sieć Chipotle, która pozwala klientom na dowolne komponowanie zestawów posiłkowych. W trzecim kwartale tego roku Chipotle zanotował 20 proc. wzrost sprzedaży.

Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę