Kryzys w branży czekolady

Nie ma ważniejszego dla branży czekolady miesiąca niż grudzień. W tym miesiącu sprzedaż jest największa i decyduje o rocznym wyniku.

Publikacja: 25.12.2015 14:21

Kryzys w branży czekolady

Foto: 123rf.com

W tym roku jednak branża jest w raczej kiepskich nastrojach. Wszystko przez rosnące ceny kakao oraz orzechów laskowych i migdałów.

Niemiecki Ritter Sport liczy ze wzrostem sprzedaży na poziomie 9 proc. w 2015 roku. Obroty wyniosą 470 mln euro. – wzrost sprzedaży jest niezadowalający. 2015 rok będzie raczej rozczarowujący – uważa prezes firmy Andreas Ronken. Wysokie ceny surowców będą miały bardzo negatywny wpływ na roczny zysk. Nie będzie straty, ale zysk będzie niewielki. Z kiepskimi wynikami rocznymi liczy się także cała konkurencja w tym także koncerny Hershey i Nestle -informuje portal n-tv.de.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Prezes polskiego giganta: Paczkę DecoMorreno można dziś traktować jak lokatę. To absurd
Przemysł spożywczy
Rumuńska sieć wchodzi do Polski. „Rynek polski jest podobny do rumuńskiego”
Przemysł spożywczy
Szczęśliwe zakończenie problemów kultowej cukierni z Warszawy
Przemysł spożywczy
Herbaty mrożone biją rekordy, ale kaucje straszą
Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym