Heineken rośnie, a Carlsberg liczy straty

Dwie największe firmy piwowarskie w Europie zanotowały skrajnie różne wyniki za 2015 r. Zwycięsko w obliczu nowych wyzwań na rynku wyszedł Heineken.

Publikacja: 10.02.2016 13:18

Holenderskie przedsiębiorstwo piwowarskie, że wartość dywidendy na akcję firmy urośnie z 1,10 euro w ubiegłym roku do 1,30 euro. Zysk netto za rok 2015 wyniósł 1,89 mld euro. Firma oczekuje dalszych wzrostów w bieżącym roku, pomimo niesprzyjających warunków na światowych rynkach.

- Choć spodziewamy się, że niestabilne warunki na rynkach wschodzących oraz presja deflacyjna utrzymają się w 2016 r., to jesteśmy pewni, że nasza sprzedaż i zyski ponownie urosną – komentuje dyrektor generalny i prezes Heinekena, Jean-Francois van Boxmeer.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina